مدیر جهادکشاورزی مهاباد:

آغاز کشت پاییزه دانه های روغنی کلزا در مهاباد

کشت پاییزه دانه روغنی کلزا در سطح ۱۵۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان آغاز شده است

مهاباد/بالویز/مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: کشت پاییزه دانه روغنی کلزا در سطح ۱۵۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز” جعفر ایمانیان” افزود: امسال سهمیه کشت کلزا برای شهرستان مهاباد ۱۵۰ هکتار تعیین شده است که علیرغم پیگیری های انجام شده، متاسفانه به علت عدم آب کافی در مزارع پایاب سد مهاباد و کاهش حق ابه کشاورزی و خشکسالی در سال زراعی گذشته، احتمال وجود دارد این میزان کشت محقق نشود.

وی ادامه داد:کشت پاییزه کلزا از اواسط شهریورماه آغاز شده و تا پنجم مهرماه عملیات کشت آن به طول خواهد انجامید که قبل از پایان مهرماه نیز باید نخستین آبیاری آن انجام شود.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد اظهار کرد: در راستای حمایت از کلزاکاران امسال قیمت خرید تضمینی کلزا، ۱۵۰ هزار ریال تعیین شده که ۴۰ هزار ریال بیشتر از قیمت تعیین شده سال گذشته است.

وی اضافه کرد: امسال سطح سبز مزارع کلزای شهرستان ۱۹هکتار بوده که مقدار ۴۸.۳ تن دانه روغنی توسط مراکز خریداری شده و مطالبات کلزاکاران نیز به طور کامل به حساب آنها واریزشده است.

وی ابراز امیدواری کرد که امسال با تلاش همکاران و جدیت زارعین و همچنین افزایش بارندگی ها و نزولات آسمانی شاهد تحقق سطح مطلوبی از کشت این محصول استراتژیک در شهرستان باشیم.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۶/۲۹-۰۷:۱۲:۴۳/ خبر ۲۸۹۱/کدخبر۱۳۹۸۶/د

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)