رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد:

آتش سوزی تالاب گروس مهاباد مهار شد

تالاب فصلی گروس در نزدیکی تالاب کانی برازان مهاباد واقع شده و از تالابهای اقماری جنوب دریاچه ارومیه است

مهاباد/بالویز/تالاب فصلی گروس در نزدیکی تالاب کانی برازان مهاباد واقع شده و از تالابهای اقماری جنوب دریاچه ارومیه است که روز پنج شنبه بر اثر حادثه آتش سوزی چندین هکتار آن طعمه حریق شد.

به گزارش سرویس حوادث،پایگاه خبری بالویز” رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد،با اعلام این خبر گفت:بر اثر حادثه آتش سوزی ۵۰ هکتار از تالاب گروس مهاباد در آتش سوخت.

“فاروق سخنور”با اعلام این خبر اظهار داشت: آتش سوزی در نیزار‌های تالاب گروس که از ساعت ۱۶ عصر پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ شروع شده بود با واکنش سریع یگان حفاظت و قرق بانان تالاب کانی برازان و همکاری جوامع محلی ظرف ۳ ساعت مهار شد.

️ وی افزود:علیرغم حضور به موقع آتش نشانان، بدلیل عدم دسترسی خودرو‌های آتش نشانی به محل آتش سوزی با تلاش جوامع محلی و بکارگیری ۳ دستگاه تراکتور با شخم زدن اراضی حاشیه و ایجاد آتش بر و جانفشانی نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست آتش سوزی مهار شد.

“سخنور”تصریح کرد:به دلیل مرتفع بودن نیزارها، گستردگی آتش و باتلاقی بودن محیط امکان اطفای حریق به راحتی میسر نبود و متأسفانه بیش از ۵۰ هکتار از پوشش گیاهی منطقه در آتش سوخت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد اضافه کرد: ماه گذشته نیز حدود ۷۶۰ هکتار از این زیستگاه طبیعی در این منطقه دچار آتش سوزی شد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۶/۲۸ – / ۱۳:۱۵:۵۵ / خبر ۲۸۹۰/ کد خبر ۱۳۹۸۲ / ی

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)