رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری مهاباد:

توقیف ۲ تن چوب قاچاق در مهاباد

درختان جنگلی را به بهانه فروش و کسب درآمد، نباید قطع و قاچاق کرد.

مهاباد/بالویز/ چوب کاربردها و استفاده‌های بسیاری برای انسان دارد و به عنوان یک ماده ارزشمند و راهبردی از قدیم الایام مورد توجه بوده است اما این دلیل نمی‌شود که درختان جنگلی را به بهانه فروش و کسب درآمد، قطع و قاچاق کرد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز،در راستای حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از قلع و قمع درختان رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری مهاباد از توقیف ۲ تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد.

“مجید پاتو” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی ۲ تن چوب آلات جنگلی غیر مجاز را در مسیر کاولان به سمت مهاباد کشف و توقیف کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری مهاباد،افزود: این محموله با همکاری عوامل انتظامی در محور مهاباد -سردشت توقیف شد.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد محموله توقیف شده مربوط به درختان بید است که اغلب در بستر رودخانه‌های دائمی و فصلی به صورت پراکنده وجود دارند.

به گزارش سایت خبری بالویز،در قانون جنگل‌ها و مراتع کشور مصوب هشتم شهریور سال ۱۳۳۸، قانون‌گذار سوءاستفاده و بهره‌برداری غیرمجاز از جنگل‌ها و مراتع را مشمول مقررات مربوط به قاچاق قرار داده است. همچنین قانون حفاظت و بهره‌ برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور مصوب ۲۵ مرداد ماه ۱۳۴۶، حمل چوب، هیزم و ذغال حاصله از درختان جنگلی در همه نقاط کشور به استثنای داخل شهرها بدون تحصیل پروانه حمل از سازمان جنگل‌بانی ممنوع است و چنانچه مرتکب، فاقد پروانه بهره‌برداری باشد، طبق قانون مجازات مرتکبین قاچاق، تحت تعقیب و مجازات قرار خواهد گرفت.

قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۲ اردیبهشت‌ ماه ۱۳۷۴ مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مرتکبین جرایم قطع اشجار جنگلی و قاچاق چوب، هیزم و ذغال مستحصله نمی‌شود و با مرتکبین این‌گونه جرایم طبق قانون سابق رفتار خواهد شد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۶/۲۷ – ۷:۲۹:۴۵ / خبر ۲۸۸۶/ کد خبر ۱۳۹۶۵/ ش

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)