به قلم مدیر مسئول :

ماه مهر،نغمه های کوکانه و سکوت دیوارهای مدرسه

بهار تحصیل در مهر ماه همیشه یاد آور شادی های کودکان است که با حضور خود محفل تحصیل را مزین کرده و سکوت دیوار های مدرسه را به صدا در می آورند .

مهاباد/بالویز/بهار تحصیل در مهر ماه همیشه یاد آور شادی های کودکان است که با حضور خود محفل تحصیل را مزین کرده و سکوت دیوار های مدرسه را به صدا در می آورند .

به گزارش سرویس تحلیل،پایگاه خبری بالویز،کیف و کفش نو بر تن دانش آموزان در ماه مهر،ما را به دنیای کودکانه باز می گرداند که روزگاری ما این مسیر را با حضور خود در سر کلاس ها طی کرده ایم .

آن وقت ها تلویزیون سیاه و سفید، رادیو تنها فضای مجازی هر خانواده را پر کرده بود،بوی ورق زدن کتاب ها نشاط به همراه داشت.

سرفه های فصل زمستان نشان از یک سرماخوردگی بود که یک استراحت جزیی و خوردن غذای سنتی حال ما را خوب می کرد این رسم زمانه بود که چنین زندگی کنیم .

اما دوران همیشه بر یک پاشنه نمی چرخد و بعضی وقتها ارمغان هایی به همراه دارد که به دور از تصور است که باید خود را با آن وفق داد.

جهان نزدیک به ۱۸ ماه است که درگیر بیماری به نام کووید-۱۹ است،بیماری که تا به اکنون میلون ها نفر را مبتلا کرده و جان میلون ها نفر را گرفته است و همچنین می تازد و رنگ عوض می کند.

دانش آموزان و معلمان  به عنوان بخشی از جامعه در این برهه از موقعیت با مقوله جدیدی روبه رو شدند که قبلا” چنین چیزی را تجربه نکرده بودند و با تعطیلی مدارس وارد بحث جدیدی با عنوان آموزش مجازی شدند.

تجربه آموزش و یادگیری با شیوه مجازی توسط معلم ها و دانش آموزان آنها را برای مدتی درگیر کرد ، زیرا فضای مکانی به فضای ناخواسته تبدیل شد و این تغییر دارای چالش های خاص خود بود که برای رفع این چالش ها زیر ساختها می بایست مهیا شود که انتقال یادگیری دانش آموزان به تعویق نیفتد.

روش تدریس به صورت آنلاین بر روی بسترهای پلتفورم های تعریف شده و گاهی آفلاین مهیا شد و ساعت و زمان  آن هر روز اعلام می شد،دانش آموزان و معلمان این چالش را تا به حال تحربه نکرده بودند و آنچه مهم بود هیاهوی اتاق کلاس به صورت حضوری که بخش اصلی تدریس و یادگیری است حذف شد و یادگیری به شیوه جدید جایگزین آن گردید.

یادگیری در فضای مجازی در شرایطی که بحرانی دامنگیر جامعه شود می تواند ارزشمند باشد اما به شرطی که این شیوه بتواند نتیجه رضایت بخش طرفین را فراهم کند و در شیوه یادگیری خلاء به جود نیاورد.

شرط اساس و بنیه تدریس و یادگیری حضور دانش آموزان و دانشجویان به شکل حضوری است،زیرا توانمندی و روابط اجتماعی را به وجود می آورد و این روش قدرت یادهنده و یادگیرنده را افزایش می دهد.

با این لحاظ کشف واکسن و طرح ملی واکسیناسیون جهان را خوش بین کرده است که بشر علیه این بیماری پیروز خواهد شد،اگرچه شکل و نوع این ویروس هرزگاهی تغییر خواهد کرد،اما امید بخش رهایی انسان از این بیماری است.

حال باتوجه به نزدیک شدن ماه مهر ،استرس و اضطراب خانواده از بازگشایی مدارس به نوعی دغدغه تبدیل شده است دغدغه ای از جنس رفتن یا نرفتن به سر کلاسها و یا اینکه مسئولین امر برای حضور دانش آموزان در مدارس ساز و کاری ترتیب داده اند که این دغدغه ها بستری برای آرامش فرزندان آنها در مدارس شود و سوال هایی که هر روز به این سوال ها افزوده می شود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۶/۲۵ – ۷:۱۰:۵۶ / خبر  ۲۸۸۲ / کد خبر ۱۳۹۲۵/ پ