رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مهاباد:

نقاط پر تصادف و پرتگاهی محور اصلی مهاباد – سردشت ایمن سازی شد

ایمن سازی محور های مواصلاتی شهرها از پروژهای مهم در حوزه جاده ای هستند که نقش مهمی در کاهش تصادفات و سوانح رانندگی دارند.

مهاباد/بالویز/ایمن سازی محور های مواصلاتی شهرها از پروژهای مهم در حوزه جاده ای هستند که نقش مهمی در کاهش تصادفات و سوانح رانندگی دارند.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مهاباد از ارتقای شاخص‌های ایمنی در محور‌های مواصلاتی با اجرای پروژه‌های مختلف راهداری خبر داد و گفت:یکی از این پروژه‌ها ارتقای سطح ایمنی عبور و مرور وسایل نقلیه و بخشنده کردن جاده در هفت نقطه از نقاط پر تصادف و پرتگاهی محور اصلی مهاباد – سردشت به طول ۸۰۰ متر با نصب گاردریل است که این پروژه با صرف اعتبار ۴ میلیارد ریال انجام شد.

“محسن خادمی”در جهت ایمن سازی و ارتقای کیفیت راه حذف سه نقطه پر تصادف در محور اصلی و پر تردد مهاباد – ارومیه به طول ۸۴۰ متر نیز با نصب نیوجرسی مفصلی بتنی و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال صورت گرفت که خوشبختانه با اجرای این پروژه آمار سوانح رانندگی در محل‌های نصب نیوجرسی مفصلی بتنی کاهش بسیار چشمگیری داشته است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مهاباد،تصریح کرد: همچنین به منظور ارتقای کیفیت راه عملیات اجرایی روکش آسفالت محور اصلی مهاباد – سردشت به طول ۹ کیلومتر و با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال نیر در دست اقدام است که تاکنون ۱۸۵۰ متر لایه ریگلاژی به ضخامت ۳ سانتی متر و ۱۸۵۰ متر لایه روکش آسفالت به ضخامت ۵ سانتی متر از کیلومتر ۷۶ تا کیلومتر ۷۶ و ۸۵۰ متر اجرا شده است.

به گزارش سایت خبری بالویز،فرهنگ ایمنی مساله‌ای بسیار مهم در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای است.  فهم ادراکی مشترک از ایمنی مسلما مطالبه بیشتر نسبت به تصمیمات و رفتارهای ایمن و در نهایت کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای را در پی خواهد داشت­.

شهرستان مهاباد یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در جنوب این استان واقع شده است و فاصله این شهرستان با مرکز استان ۱۲۰ کیلومتر می باشد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۶/۲۳ -۷:۱۳:۵۸ / خبر ۲۸۷۸/ کد خبر ۱۳۹۰۵/ س