بیش از ۵۰ هزار تن انگور سیاه از تاکستان‌های سردشت برداشت شد

مهاباد/بالویز/مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت:امسال بیش از ۵۰ هزار تن انگور سیاه از تاکستان‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز” احمد علی پور” اظهار کرد:این میزان انگور از سطح هفت هزار هکتار از تاکستان های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف خواهد شد. وی با بیان […]

مهاباد/بالویز/مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت:امسال بیش از ۵۰ هزار تن انگور سیاه از تاکستان‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز” احمد علی پور” اظهار کرد:این میزان انگور از سطح هفت هزار هکتار از تاکستان های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه سردشت یکی از قطب‌های مهم تولید انگور سیاه در آذربایجان‌غربی است، افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی این شهرستان و استفاده نکردن باغداران از کود و سم برای پرورش انگور سیاه، محصول تولیدی در این شهرستان به طور کامل ارگانیک است.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت با بیان اینکه برداشت انگور سیاه هر سال از مهرماه آغاز و تا اواسط آبان ادامه می‌یابد، اضافه کرد: انگور سیاه سردشت به دلیل طبیعی بودن و همچنین استفاده نکردن کشاورزان از کودهای اضافی عملکرد چند برابر پایین تر از سایر انواع انگور دارد و همین امر موجب شده استقبال و اهمیت از این محصول مورد توجه سایر شهرهای دیگر قرار بگیرد.

وی بیان اینکه انگور سیاه سردشت علاوه بر خرید واحدهای تولید کنسانتره به صورت تازه‌خوری نیز مصرف می‌شود، گفت: انگور سیاه سردشت که به انگور رشه معروف است، به علت استفاده نکردن از کود و سموم، محصولی تمام ارگانیک محسوب می‌شود و از شهرت فراوانی برخوردار است.

این نوع از انگور تسکین دهنده فشارهای عصبی، افزایش دهنده شیر مادران، پاک کننده معده و روده از مواد زائد و همچنین از بین برنده چین و چروک پوست است؛ عمده ترین محصول باغی سردشت با پنج هزار هکتار انگور دیم است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۶/۲۰ – ۱۱:۴۸:۲۹ / خبر ۲۸۷۳ / کد خبر ۱۳۷۵۳ / ش

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)