معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد:

دستگاه‌های اجرایی خاطی در اجرای عدم دستورات پروتکل های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

دستگاه‌های اجرایی در صورت هرگونه تخطی و اخلال در روند اجرای مصوبات ستاد کرونا و عدم دستورات پروتکل های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

مهاباد/بالویز/معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد،گفت:دستگاه‌های اجرایی در صورت هرگونه تخطی و اخلال در روند اجرای مصوبات ستاد کرونا و عدم دستورات پروتکل های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“عارف خدرلو”در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای این شهرستان که با حضور اعضای ستاد در سالن فرمانداری برگزار شد،اظهار داشت:ما دنبال مقصر نیستیم بلکه همکاری و مشارکت همگانی در کاهش و کنترل این بیماری نقش موثری دارد.

فرماندار ویژه شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح بازار به ۲۰ درصد رسیده است،افزود:اتاق اصناف و اداره صمت برای افزایش مشارکت بازاریان در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام جدی در پیش گیرند و نظارت های مستمر در سطح بازار  افزایش دهند.

“عارف خدرلو” تصریح کرد:هرنوع تخطی دستگاههای اجرایی در خصوص اجرای نکردن دستورات پروتکل های بهداشتی موجب می شود،که دستگاه اجرایی را به مراجع قضایی معرفی کرد.

معاونت استاندار و فرماندار ویژه مهاباد،ادامه داد:از مجموع نزدیک به ۶۷۰ نفر فوتی در این شهرستان ۲۱۹ نفر تست آنها منفی و حدود ۴۵۰نفر آنها تست مثبت بوده است و در حال حاضر  تعداد فوتی های مهاباد از تعداد شهداء هشت دفاع مقدس بیشتر است .

این مقام ارشد شهرستان ،عنوان کرد:با توجه به هشدار های مکرر و اطلاعیه های مستمر ،عدم توجه شهروندان و شرکت در مراسمات عروسی و عزا موجب نگرانی شده به طوری که ظرفیت بیمارستان تکمیل و  این موجب خستگی چند برابری کادر درمان شده است.

“عارف خدرلو”با اشاره به اینکه شرایط تزریق واکسن در این شهرستان مطلوب و رضایت بخش است،گفت:هر نوع ساده انگاری و سرپیچی از دستورات اعلام شده وزارت بهداشت در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند موجب شود که مهار این بیماری از کنترل خارج و شهرستان را وارد بحران کند.

از زمان شیوع بیماری کرونا در مهاباد ۴۵۰نفر در این شهرستان به علت این بیماری فوت کرده اند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۶/۱۷ – ۷:۳۵:۱۰ / خبر ۲۸۶۶/ کد خبر ۱۳۷۲۰/ چ