رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بوکان:

بیش از ۱ هزار قلاده سگ در شهرستان بوکان مایه کوبی شدند

1هزار و 114 قلاده سگ در این شهرستان علیه بیماری هاری مایه کوبی شده اند.

مهاباد/ بالویز/رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بوکان،گفت:۱هزار و ۱۱۴ قلاده سگ در این شهرستان علیه بیماری هاری مایه کوبی شده اند.

به گزارش سرویس سلامت ،پایگاه خبری بالویز“اسماعیل محمدیانی” اظهار داشت:طی ۵ ماهه نخست امسال تعداد ۱۱۴۴  قلاده سگ در  این شهرستان بر علیه بیماری هاری بصورت رایگان با استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی و دولتی مایه کوبی و ایمن سازی شده اند.

“محمدیانی” افزود: این شهرستان به منظور پیشگیری از بروز بیماری هاری در جمعیت سگ‌های گله در مناطق روستایی و سگ‌های بلاصاحبی که در کمپ نگهداری می‌شوند، طرح مایه کوبی بیماری هاری را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه از مهمترین و موثرترین راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری مذکور، مایه کوبی سالیانه سگ بر علیه این بیماری است اضافه کرد: سگ‌های واکسینه شده به مدت یک سال از انواع بیماری‌های هاری و مشترک بین انسان و حیوان ایمن هستند.

“محمدیانی” ادامه داد: هاری یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان بوده که بهترین راه کنترل و پیشگیری از آن، واکسینه کردن سگ‌های خانگی و سگ‌های گله است.

رئیس شبکه دامپزشکی بوکان همچنین از تمامی دامداران روستایی وصاحبان سگ‌های گله درخواست کرد، برای ایمن سازی سگ‌های خود دربرابر بیماری هاری همکاری لازم با گروه‌های اعزامی به عمل آورند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۶/۱۴ – ۱۲:۱۵:۱۰/ خبر ۲۸۶۱ / کد خبر ۱۳۶۹۳/ ی

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)