رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مهاباد:

پایش واحد های تولیدی و صنعتی مهاباد

کارشناسان پایش و آزمایشگاه این اداره 15 واحد تولیدی و صنعتی این شهرستان را مورد بررسی و پایش قرار دادند.

مهاباد/بالویز/ واحد های تولیدی و صنعتی اگرچه چرخه تولید را برعهده دارند ولی از مهمترین مکان های عمده آلایندگی به شمار می روند یکی از وظایف اداره محیط زیست پایش این واحد هاست.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مهاباد” اظهار داشت: کارشناسان پایش و آزمایشگاه این اداره ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی این شهرستان را مورد بررسی و پایش قرار دادند.

“فاروق سخنور” با اشاره به اینکه این پایش به منظور کاهش آلودگی واحد های تولیدی و صنعتی است،افزود: این پایش ها به صورت مستمر و دوره ای صنایع است که توسط کارشناسان پایش و آزمایشگاه صورت می گیرد.

رئیس اداره محیط زیست مهاباد در خصوص واحدهایی که ضوابط زیست محیطی را رعایت نمی کنند و موجب تولید آلایندگی می شوند،اذعان کرد:بعد از دریافت اخطاریه زیست محیطی و در صورت عدم رفع مشکلات آلودگی، طبق تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده باید یک درصد از مبلغ فروش تولیدات خود را بعنوان عوارض آلایندگی پرداخت کنند.

او ادامه داد:واحدهایی که نسبت به رفع آلایندگی اقدام کنند، از فهرست واحد‌های آلاینده خارج می‌شوند. 

به گزارش سایت خبری بالویز،کلیه واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی موظف به رعایت استانداردهای محیط زیست هستند و طبق قانون تولید و فعالیت‎های اقتصادی نباید تهدیدی برای بهداشت و سلامت مردم و محیط زیست باشد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۶/۱۴ – ۷:۱۵:۱۰ / خبر ۲۸۶۰ / کد خبر ۱۳۶۸۶ / ی

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)