شهرک صنفی کاوه مهاباد در پیچ و قوس حل مشکلات

مهاباد/بالویز/شهرک صنفی کاوه این شهرستان بعد از ۱۸ سال همچنان با مشکلات عمرانی و آبادانی درگیر است و مسئولین شهرستان برای حل این مسئله اقداماتی را در نظر دارند. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز” نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی ” در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنفی کاوه که با حضور فرماندار،هئیت امنای […]

مهاباد/بالویز/شهرک صنفی کاوه این شهرستان بعد از ۱۸ سال همچنان با مشکلات عمرانی و آبادانی درگیر است و مسئولین شهرستان برای حل این مسئله اقداماتی را در نظر دارند.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز” نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی ” در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنفی کاوه که با حضور فرماندار،هئیت امنای این شهرک و مسئولین در سالن فرمانداری مهاباد برگزار شد،از برنامه های حمایتی برای ساماندهی این شهرک خبر داد،و اظهار داشت:برای تشویق حضور صاحبان صنفی در شهرک،دریافت تسهیلات ارزان قیمت از طریق بانک ها برای حل و رفع نواقص احداث می تواند کمکی برای مالکان این شهرک باشد.

“جلال محمود زاده”اظهار کرد: توسعه شهرک‌های صنفی به رشد ظرفیت اشتغال و سرمایه گذاری و نهایتا رونق شهرستان می انجامد و از این منظر، موانعی که در حال حاضر پیش روی ایجاد این شهرک ها قرار گرفته،باید مدیریت و مرتفع شوند.

وی تصریح کرد:بارها این موضوعات در مراجع مختلف مطرح شده و امیدواریم بتوانیم، با مساعدت و همراهی بیشتر دستگاه های اجرایی و مالکان و به مدد ظرفیت های قانونی موجود، این مشکلات را حل و فصل نماییم.

معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در این جلسه،گفت:تعدادی از مالکین در این شهرک با دریافت زمین هنوز نسبت به تعمیر و احداث اقدام نکرده اند و یا اینکه به صورت نیمه ساخت رها کرده اند که موجب راکد ماندن پروژه در این شهرک شده است.

“عارف خدر لو” تصریح کرد:برای رفع مشکلات موجود و پروژه های نیمه کاره این شهرک به مالکان فرصت کوتاه تعیین داده شده است که درخصوص احداث و پروژه های نیمه تمام اقدام کنند.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اینکه تعدادی از مالکین واحد های صنفی در این شهرک با استفاده از موقعیت مکانی اقدام به دریافت پروانه کسب کرده اند ولی خارج از این شهرک فعالیت می کنند،افزود:طی مکاتبه و رایزنی با این افراد در صورتی که اقدام به انتقال واحد صنفی خود به این شهرک نکنند ، مصوب شده است که پروانه کسب آنها باطل شود.

به گزارش سایت خبری بالویز،در سال ۱۳۸۲ جهت انتقال صنوف آلاینده در این شهرستان ۱۰ هکتار به این واحدها اختصاص یافت،که مقرر شد ۲۹۱ واحد صنفی در این شهرک احداث و به واحد های صنوف آلاینده تحویل داده شود. هم اکنون ۵۴ واحد فعال و ۹۷ واحد غیر فعال در این شهرک وجود دارد.این شهرک دارای زیر ساخت های موجود از جمله ،آب،برق،گاز،مخابرات و جاده آسفالت است .

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۶/۱۳- ۰۶:۴۵:۱۰ / خبر ۲۸۵۸ / کد خبر ۱۳۶۷۷ / ش

 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)