بخش کرونای بیمارستان مهاباد و تدابیر متولیان حوزه سلامت

مهاباد/بالویز/ شهرستان مهاباد در حال حاضر در پیچ و خم افزایش مبتلایان به کرونا دلتا است به طوری که مسئولین شهرستانی از تکمیل ظرفیت بخش کرونای بیمارستان این شهرستان خبر می دهند. به قلم مدیر مسئول:رحیم بایزیدی به گزارش سرویس تحلیل ،پایگاه خبری بالویز“متولیان حوزه سلامت در حالی که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در […]

بخش کرونای بیمارستان مهاباد و تدابیر متولیان حوزه سلامت

مهاباد/بالویز/ شهرستان مهاباد در حال حاضر در پیچ و خم افزایش مبتلایان به کرونا دلتا است به طوری که مسئولین شهرستانی از تکمیل ظرفیت بخش کرونای بیمارستان این شهرستان خبر می دهند.

به قلم مدیر مسئول:رحیم بایزیدی

به گزارش سرویس تحلیل ،پایگاه خبری بالویز“متولیان حوزه سلامت در حالی که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان را به طور نگران‌کننده‌ای افزایش یافته بیان می کنند و ظرفیت بخش کرونای بیمارستانها تکمیل شده است اما برای خدمات رسانی به بیماران تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند.

طبق آمارهای منتشر شده هم اکنون حدود ۵۰ نفر مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شده اند و هم اکنون ۱۷۰ بیمار در بخش کرونا بستری هستند.

در این شرایط بحرانی آمار مبتلایان و مراجعه کنندگان به بیمارستان همچنان سیر صعودی دارد،امکان دارد ادامه این روند ارایه خدمات به تمامی بیماران را با مشکل مواجه کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد ،گفت:مدافعان سلامت در این مرکز با تمام توان در حال خدمات رسانی به بیماران هستند، ولی همچنان شاهد افزایش بیماران در این مراکز هستیم.

وی با بیان اینکه راه اصلی پیشگیری از بیماری عدم حضور در تجمع ها است افزود: مردم از برگزاری و حضور در مراسم اجتناب کنند زیرا سرعت انتشار این ویروس زیاد است .

فرماندار مهاباد،افزود: شهروندان با توجه به شرایط بحرانی و قرمز مقابله با کرونا در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا از این شرایط سخت عبور کنیم.

وی ادامه داد:با جهش ویروس کرونا میزان آلایندگی افزایش یافته و شدت خطر و سرایت نیز بیشتر شده است. 

“عارف خدر لو”اظهار داشت:برگزاری مجالس عروسی و عزا، دورهمی‌های خانوادگی، سفرهای تابستانی، بی‌تفاوتی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کنار گذاشتن ماسک و حضور بی‌مورد در تجمع ها و مکان‌های روباز و سرپوشیده از قبیل بازارها و پاساژها همچنان ادامه دارد و این خود یکی از موارد انتشار این ویروس است.

وی گفت: از مردم تقاضا داریم از مراجعه به بیمارستان برای درمان غیر از کرونا خودداری کنند.

به گزارش سرویس خبری سایت بالویز”بی اعتنایی تعدادی از شهروندان نسبت به رعایت کردن پروتکل های بهداشتی و حضور در مجالس عمومی و نزدن ماسک و همچنین دورهمی ها خانوادگی در فضای باز علی الخصوص پارکهای سطح شهرستان ،نبود تشدید و نظارت کافی اتاق اصناف در مجتمع های تجاری و اصناف موجب خیزش و افزایش مبتلایان در سطح شهرستان شده است.

لازم است همه اقشار در هر صنفی به عنوان یک تکلیف این رسالت را برعهده گیرد که نقش اساسی را در پیشگیری و مقابله با این ویروس ایفاء کنند و لااقل با زدن یک عدد ماسک  کادر درمانی این شهرستان را همراهی کنند.

از زمان شیوع بیماری کرونا بیش از ۴۳۰ نفر از شهروندان مهابادی جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری  از دست داده اند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۶/۱۰ – ۱۱:۴۵:۱۰ / خبر ۲۸۵۳ / کد خبر ۱۳۶۴۴ / چ