جشنواره سراسری داستانک کُردی در مهاباد به کار خود پایان داد

مهاباد/بالویز/چهارمین جشنواره سراسری داستانک کُردی با معرفی نفرات برتر در مهاباد به کار خود پایان داد. به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز،دبیر اجرایی جشنواره سراسری داستانک کُردی ،گفت: ۲۷۷ اثر از ۱۵۱ داستان نویس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که ۲۶۵ اثر از ۱۴۲ داستان نویس به بخش داوری جشنواره راه پیدا […]

جشنواره سراسری داستانک کُردی در مهاباد به کار خود پایان داد

مهاباد/بالویز/چهارمین جشنواره سراسری داستانک کُردی با معرفی نفرات برتر در مهاباد به کار خود پایان داد.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز،دبیر اجرایی جشنواره سراسری داستانک کُردی ،گفت: ۲۷۷ اثر از ۱۵۱ داستان نویس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که ۲۶۵ اثر از ۱۴۲ داستان نویس به بخش داوری جشنواره راه پیدا کرد.

“هرمان وطمانی” با اعلام این خبر اظهار داشت:داوران این بخش “محمدرضا کلهر”، “جبار شافعی زاده” و “محمد صدیق کریم پور” بودند که پس از بررسی آثار رسیده، سه اثر از “خبات حمید” از سنندج، “واحد کریمی ” از شهر لیلاخ کردستان و “مظهر سواره” از مهاباد را به ترتیب به عنوان آثار برتر انتخاب کرده و آثار “اسماعیل امینی” بانه، “فروغ گلجین” از هرسین کرمانشاه و “یدالله کریمی ” از سنندج را نیز شایسته تقدیر دانستند.

دبیر اجرایی جشنواره سراسری داستانک کُردی،تصریح کرد: در بخش مقاله نیز ۱۵ اثر از ۱۵ نویسنده به جشنواره معرفی شدند که داوران این بخش “بختیار پنجه ای”، “ابراهیم ابراهیمی” و “حسین عزیزی” بودند که از آثار “جلال پورحسن” از مهاباد، “ناصر یزدانی” از دیواندره و “فرید عباسی‌فرید” از بوکان را به ترتیب به عنوان سه نفر برتر انتخاب کردند.

“وطمانی” ادامه داد:به دلیل شیوع بیماری کرونا این جشنواره به صورت آنلاین برگزار شد و نفرات برتر این جشنواره با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

شهرستان مهاباد یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در جنوب استان واقع شده است .

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۶/۰۴ – ۰۶:۵۰:۱۰ / خبر ۲۸۴۱ / کد خبر ۱۳۵۷۸/ پ