اشتغال ۱۰۰ نفر در رشته‌های صنایع‌دستی پیرانشهر

مهاباد/بالویز/رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیرانشهر از اشتغال ۱۰۰ نفر از هنرمندان این شهرستان در رشته‌های صنایع‌دستی خبر داد. به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز“سلیمان بشیری” با اعلام این خبر افزود:در حال حاضر ۲۵ کارگاه صنایع‌دستی در این شهرستان در رشته‌های سفال‌گری، چرم‌دوزی، معرق چوب، منبت چوب، ساخت ساز های سنتی، نقاشی […]

اشتغال 100 نفر در رشته‌های صنایع‌دستی پیرانشهر

مهاباد/بالویز/رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیرانشهر از اشتغال ۱۰۰ نفر از هنرمندان این شهرستان در رشته‌های صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز“سلیمان بشیری” با اعلام این خبر افزود:در حال حاضر ۲۵ کارگاه صنایع‌دستی در این شهرستان در رشته‌های سفال‌گری، چرم‌دوزی، معرق چوب، منبت چوب، ساخت ساز های سنتی، نقاشی روی سفال و نساجی سنتی فعال هستند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیرانشهر افزود:در سال‌های اخیر برای توسعه برخی رشته‌ های صنایع‌دستی در استان کلاس‌های آموزشی رایگان برگزار شده که با استقبال علاقه‌مندان همراه بوده است.

او ادامه داد: همچنین در نظر است برخی رشته‌های منسوخ فراموش شده در شهرستان با برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان دوباره احیاء تا از فراموشی آنها جلوگیری شود.

بشیری تصریح کرد: در حال حاضر شیوع کرونا مانع از اجرای کلاس‌های آموزشی و برپایی نمایشگاه‌ های صنایع‌ دستی شده و امید است با مهار این ویروس بار دیگر شاهد رونق دوباره اینگونه نمایشگاه‌ها در پیرانشهر باشیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیرانشهر گفت:همچنین امروزه با توجه به اینکه بازاریابی و فروش محصولات صنایع‌ دستی از اهمیت زیادی برخوردار بوده برگزاری چنین کلاس‌ هایی نیز یکی از مطالبات هنر مندان صنایع‌دستی است.

شهرستان پیرانشهر در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۶/۰۱ – ۱۲:۳۰:۱۵ / خبر ۲۸۳۶/ کد خبر ۱۳۵۵۵/ د