برکه قورباغه‌ها در آلکاباد اشنویه در معرض نابودی قرار دارد

مهاباد/بالویز/ رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه از پدیده خشکسالی و نرسیدن آب به برکه قورباغه ها در روستای “الکاباد” این شهرستان خبر داد. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“کریم خضری با اعلام این خبر افزود:با توجە بە پدیدە خشکسالی و نرسیدن آب بە برکە قورباغەها در روستای “آلکاباد” احتمال خشک شدن و نابودی […]

برکه قورباغه‌ها در آلکاباد اشنویه در معرض نابودی قرار دارد

مهاباد/بالویز/ رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه از پدیده خشکسالی و نرسیدن آب به برکه قورباغه ها در روستای “الکاباد” این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“کریم خضری با اعلام این خبر افزود:با توجە بە پدیدە خشکسالی و نرسیدن آب بە برکە قورباغەها در روستای “آلکاباد” احتمال خشک شدن و نابودی آن وجود دارد و بدین ترتیب فاجعه زیست محیطی رقم خواهد خورد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه، اظهار داشت : این برکە همانند تالابی کوچک با گونەهای گیاهی هیدروفیت (آبدوست)، محل زیست بسیاری از گونەهای جانوری از جملە قورباغە، لاکپشت آبی، خرچنگ، ماهی و پرندگان مختلف و بسیاری دیگر از زیستمندان وابستە بە آب است کە در صورت خشک شدن این برکە فاجعەای زیست محیطی بە وقوع خواهد پیوست.

وی از همه مسوولان بە ویژە فرماندار اشنویە درخواست کرد کە بە این مسالە ورود کردە و دستور لازم برای حل این بحران را صادر کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه در خصوص راه حل این مشکل ادامه داد: درحال حاضر با جاگذاری حدود یک کیلومتر لولە سە یا چهار اینچ از جوی آب بالا دست می توان این برکە چند هکتاری را برای همیشەنجات داد.

شهرستان اشنویه یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در جنوب این استان واقع شده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۵/۳۰ – ۰۷:۰۰:۱۰ / خبر ۲۸۳۱/ کد خبر ۱۳۵۳۳ / ش