آیا واقعا این ۳ دارو ، بشر را از شر کرونا نجات می دهند؟

محققان امیدوارند حداقل یکی از این داروها به عنوان مهار کننده های اینترلوکین 6 (IL-6) عمل کنند.

مهاباد/بالویز/سازمان جهانی بهداشت آزمایشات دقیق خود را بر روی سه دارویی که تصور می شود راه های درمان بیماری کرونا هستند ، آغاز کرد.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز،یک کارآزمایی بالینی که توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) رهبری می شود،سه داروی ضدالتهابی را به عنوان درمان های احتمالی بیماری ناشی از ویروس کرونا مورد بررسی قرار می دهد.

این آژانس گفت:که محققان به دنبال داروهای مورد استفاده برای درمان مالاریا ، لوسمی و بیماری های خود ایمنی مانند آرتریت هستند.

دانشمندان بر این باورند،که داروهای ضدالتهابی می توانند واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن به ویروس را در بیماران مبتلا به کووید که به شدت بیمار هستند ، کاهش دهد.

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای اعلام کرد: این داروها شامل آرتسونات ، ایماتینیب و اینفلیکسیماب هستند که توسط یک گروه تخصصی مستقل به منظور کاهش خطر مرگ در بیماران مبتلا به کووید۱۹ که در بیمارستان بستری بودند، انتخاب شدند.

آرتسونات یک داروی تزریقی است که برای درمان مالاریای شدید در بیماران بزرگسال و کودکان استفاده می شود.

ایماتینیب نیز برای جلوگیری از سرطانهای خاص (عمدتا سرطان خون) با جلوگیری از پروتئینی که به سلولهای سرطانی در بدن تکثیر می دهد ، استفاده می شود.

اینفلیکسیماب یک آنتی بادی تک کلونی است که برای درمان چندین بیماری خود ایمنی مانند بیماری کرون ، آرتریت روماتوئید و پسوریازیس استفاده می شود.

محققان امیدوارند حداقل یکی از این داروها به عنوان مهار کننده های اینترلوکین ۶ (IL-6) عمل کنند. اینترلوکین ۶ واکنش بیش از حد خطرناک سیستم ایمنی بدن به ویروس موسوم به طوفان سیتوکین را کاهش می دهد.

این طوفان ها زمانی رخ می دهند که بدن نه تنها با ویروس مبارزه می کند بلکه به سلول ها و بافت های خود نیز حمله می کند.

در موارد مرتبط با بیماری کرونا طوفان های سیتوکین می تواند باعث ناراحتی تنفسی شود که این خود می تواند منجر به نارسایی و مرگ اندام های چند سیستم شود.

آرتسونات برای بیماران کرونایی به صورت داخل وریدی به مدت هفت روز تجویز می شود. همچنین ایماتینیب یک بار در روز به مدت ۱۴ روز تجویز می شود و اینفلیکسیماب در یک دوز واحد تزریق می شود.

تدروس آدهانوم رییس سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای گفت: یافتن داروهای موثرتر و در دسترس برای بیماران کرونا همچنان یک نیاز اساسی است و سازمان جهانی بهداشت مفتخر است که این تلاش جهانی را رهبری می کند. من می خواهم از دولت های شرکت کننده ، شرکت های دارویی ، بیمارستان ها ، پزشکان و بیماران که در یکپارچگی واقعی جهانی گرد هم آمده اند تشکر کنم.

بسیاری از شرکت های داروسازی در جهان برای کمک به پیشبرد آزمایشات بر روی این سه داروی حیاتی داوطلب شده اند.

البته تا این لحظه هیچ یک از این سه دارو به تایید کامل نرسیده است.

هم اکنون چهار دارو برای درمان کرونا تایید شده است. اولی رمدسیویر است.

همچنین سه داروی مبتنی آنتی بادی مونکلونال دیگر برای درمان بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۵/۲۹ -۱۲:۰۰:۰۰/ خبر ۲۸۳۰/ کد خبر ۱۳۵۳۰/ ج

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)