بیمارستانهای طالقانی و امام خمینی(ره) ارومیه تخت خالی ندارند

مهاباد/بالویز/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی از نبود تخت خالی در بیمارستان طالقانی و امام خمینی (ره) ارومیه خبر داد. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“جواد آقازاده” با اعلام این خبر افزود:قبل از رسیدن استان به پیک موج پنج تعداد ۱۵۴۵ نفر بیمار  بستری بودند اما در پیک چهارم […]

بیمارستانهای طالقانی و امام خمینی(ره) ارومیه تخت خالی ندارند

مهاباد/بالویز/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی از نبود تخت خالی در بیمارستان طالقانی و امام خمینی (ره) ارومیه خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“جواد آقازاده” با اعلام این خبر افزود:قبل از رسیدن استان به پیک موج پنج تعداد ۱۵۴۵ نفر بیمار  بستری بودند اما در پیک چهارم ۱۳۸۰ بیمار بود که نشان از روند افزایش مبتلایان است.

“آقازاده” تصریح کرد: از ۱۵۴۵ بیمار ۷۹۲ مورد تشخیص قطعی و ۷۵۳ مورد احتمال ابتلا به ویروس دلتا داده شده است تعداد  ۲۶۸ نفر بیمار در بخش ICUبستری می باشند که ۳۹ نفر با وضع وخیم به  ونتیلاتور متصل اند.

وی تاکیدنمود: شهرستان ارومیه کانون ویروس دلتا است و طبق آمار افراد بستری بعد از شهرستان ارومیه بترتیب خوی و میاندوآب بیشترین تعداد را دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با ابراز تاسف از تعداد دو رقمی فوتی ها در چهار روز اخیر گفت:  طبق آخرین آمار  از ۱۲ فوتی ۴ نفر از ارومیه، ۲نفر از تکاب ، ۲ نفر از نقده  و از شهرهای خوی، سلماس، شاهین دژ و میاندوآب هر کدام یک نفر فوت کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به وضع موجود بجز پیرانشهر که با وضع  نارنجی می باشد ۱۶ شهرستان استان در وضع قرمز و ارومیه، خوی و چایپاره در وضع سیاه قرار دارند.

این مقام مسئول تصریح نمود: بعلت کثرت درگیری با کرونا از ۲۱ مرداد بیمارستانهای دانشگاهی و از روز ۲۴ مرداد در تمام بیمارستانها بیماران الکتیو بستری نخواهند شد.

” آقازاده”گفت: بیمارستانهای طالقانی و امام خمینی(ره) تخت خالی ندارند و بدین منظور تعدادی تخت جدید در مرکز آموزشی درمانی مطهری و یک  بخش در مرکز آموزشی درمانی دکتر مهزاد به بیماران کرونایی اختصاص دادیم  و از ۲۴ مرداد ماه تمام بیمارستانها به بیماران کرونایی تخصیص داده می شوند.

” آقازاده” در پایان افزود: هر روز ۲۴هزار دز واکسن تزریق می شود و برای تسریع در روند واکسیناسیون  مرکز تجمیعی توسط ارتش ایجاد شد ه است تزریق ۳۰ هزار دوز در روز به شرط تامین واکسن مقدور خواهد بود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۵/۲۵ – ۱۵:۱۰:۵۲ / خبر ۲۸۲۲/ کد خبر ۱۳۴۸۹ / س

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)