مسوولان مهابادخواهان شناسایی و پیگیری بانیان تخریب پیکره ماموستا هژار شدند

مهاباد/بالویز/ نماینده مردم مهاباد،معاونت استاندار و فرماندار ویژه و دادستان این شهرستان خواهان شناسایی و پیگیری بانیان تخریب پیکره ماموستا هژار شدند. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“مسوولان این شهرستان در طی پیامی خواهان پیگیری مسببان آتش زدن پیکره شاعر فقید کرد (ماموستا هژار) شدند. نماینده مهاباد خواهان شناسایی و مجازات بانیان تخريب تنديس هنرمند […]

مسوولان مهابادخواهان شناسایی و پیگیری بانیان تخریب پیکره ماموستا هژار شدند

مهاباد/بالویز/ نماینده مردم مهاباد،معاونت استاندار و فرماندار ویژه و دادستان این شهرستان خواهان شناسایی و پیگیری بانیان تخریب پیکره ماموستا هژار شدند.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“مسوولان این شهرستان در طی پیامی خواهان پیگیری مسببان آتش زدن پیکره شاعر فقید کرد (ماموستا هژار) شدند.

نماینده مهاباد خواهان شناسایی و مجازات بانیان تخريب تنديس هنرمند بزرگ کوردستان ماموستا هه ژار شد 

مهندس جلال محمودزاده نماينده مردم فهيم مهاباد در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان غربی، فرماندار و فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد درخواست کرد تا سریعا عوامل تخریب پیکره و تنديس ماموستا هه ژار که نماد فخر ملی کشور و افتخار مردم کورد مي باشد شناسایی و مجازات شوند تا دوباره این اشخاص که درصدد برهم زدن نظم و آرامش جامعه و جریحه دار کردن احساسات مردم منطقه هستند اجازه تكرار این اعمال را به خود ندهند.

 

دکتر خدرلو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد: استاد هژار مرزهای محبوبیت را در نوردیده و به عنوان یک شاعر برجسته ملی کرد برای همه ایرانیان و هنرمندان و هنردوستان قابل تقدیر و احترام است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهاباد و در پی آتش زدن تندیس هنرمند بزرگ ماموستا هژار توسط فرد یا افراد ناشناس که باعث جریحه دار شدن احساسات همشهریان و هموطنان و دوستداران این بزرگمرد در سرتاسر گیتی گردید.
دکتر خدرلو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد بیان داشت که به محض اطلاع از این مسئله در محل حاضر شده و دستورات لازم را جهت مرمت و بازسازی سریع این تندیس به پرسنل شهرداری مهاباد صادر نمودیم که خوشبختانه در اولین زمان و فرصت ممکن این امر مسجل گردید و جا دارد که تقدیر و تشکر ویژه از پرسنل پرتلاش شهرداری که در این راستا تلاش همه جانبه ای داشته اند داشته باشیم. همچنان ایشان افزود دستورات لازم برای پیگیری و شناسایی عامل یا عاملان آتش زدن پیکر استاد هژار صادر گردید. همچنین رایزنی های لازم در این خصوص با نیروهای محترم نظامی و امنیتی صورت پذیرفته است .

️لازم به ذکر است که دکتر خدرلو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان در اولین زمان ممکن در محل میدان ماموستا هژار حضور یافتند و خود از نزدیک مدیریت موضوع را به عهده گرفتند و در ادامه در محل مقبره الشعرای شهرستان و بر مزار ایشان حاضر شدند.

 

دستور دادستان مهاباد برای پیگیری و شناسایی عاملان آتش زدن پیکره استاد هژار

دادستان شهرستان مهاباد از دستور به نیروهای انتظامی و امنیتی در خصوص آتش زدن مجسمه استاد هژار خبر داد.

دادستان مهاباد گفت:در خصوص آتش زدن مجسمه استاد هژار دستورات قضایی به نیروهای محترم انتظامی و امنیتی در خصوص شناسایی و دستگیری فوری عاملین صادر گردیده و قطعا با افرادی که با چنین اقداماتی در صدد تحریک احساسات جامعه و اخلال در نظم و امنیت جامعه هستند به صورت جدی برخورد خواهد شد.

شایان ذکر است در حوالی ساعت ۲:٣٠ دقیقه بامداد (پنج شنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۰) اشخاصی با ایجاد آتش با استفاده از چندین تایر خودرو در زیر تندیس ماموستا هه ژار باعث تخریب نماد ایشان شدند که با حضور به موقع نیروهای تلاشگر سازمان آتش نشانی مهاباد از وارد شدن آسیب جدی به تندیس ممانعت به عمل آمد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۵/۲۱ – ۱۶:۰۱:۱۲ / خبر ۲۸۱۵ / کد خبر ۱۳۴۵۴ / پ