۳ اثر تاریخی اشنویه در فهرست آثار ملی به ثبت رسید

مهاباد/بالویز/رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشنویه گفت:سه اثر تاریخی این شهرستان در راستای حفظ و حراست از آن، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. به گزارش سرویس فرهنگی و تاریخی،پایگاه خبری – تحلیلی بالویز“روناک تاسا” با اعلام این خبر اظهار کرد: محوطه”شب‌آقا “با شماره ۳۳۲۵۷، “تپه مزرا” با شماره ۳۳۲۵۹ […]

۳ اثر تاریخی اشنویه در فهرست آثار ملی به ثبت رسید

مهاباد/بالویز/رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشنویه گفت:سه اثر تاریخی این شهرستان در راستای حفظ و حراست از آن، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

به گزارش سرویس فرهنگی و تاریخی،پایگاه خبری – تحلیلی بالویز“روناک تاسا” با اعلام این خبر اظهار کرد: محوطه”شب‌آقا “با شماره ۳۳۲۵۷، “تپه مزرا” با شماره ۳۳۲۵۹ و تپه “گرده‌سوره” با شماره ۳۳۲۵۷ به ثبت ملی رسیده و اخیرا به استان ابلاغ شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشنویه،داشت: تپه “مزرا “با قدمت پیش از تاریخ (مس سنگی)، تپه “شب آقا “با قدمت تاریخی – اسلامی و تپه “گرده‌سور” دارای قدمت عصر آهن است که حفظ و حراست از این آثار همت جمعی را می‌طلبد.

“روناک تاسه” ادامه داد:این شهرستان یکی از مناطق مهم به لحاظ باستان شناسی در استان و حتی کشور محسوب می شود که طی ۲ سال گذشته، ۱۶ اثر  فرهنگی و تاریخی دیگر نیز در سطح این شهرستان شناسایی و جهت ثبت در فهرست آثار ملی معرفی شده‌ است.

وی اضافه کرد: به دلیل تعدد و تکثر آثار تاریخی، این شهرستان به بهشت باستان شناسان معروف شده است از این رو تلاش‌های زیادی جهت حراست از این اثرها انجام می‌شود.

شهرستان اشنویه یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در جنوب این استان واقع شده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۵/۱۲ -۱۲:۳۵:۴۵/ خبر ۲۷۹۷/ کد خبر ۱۳۳۶۷/ س

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)