مسجد جامع مهاباد مرمت می‌شود

مهاباد/بالویز/رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد گفت:پس از تامین اعتبار لازم اقدامات لازم برای مرمت مسجد جامع مهاباد آغاز می‌شود. به‌گزارش سرویس فرهنگی و تاریخی ،پایگاه خبری -تحلیلی بالویز” ایوب حاجی‌زاده” با اعلام این مطلب اظهار کرد:با پیگیری‌های انجام شده و همراهی نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون […]

مسجد جامع مهاباد مرمت می‌شود

مهاباد/بالویز/رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد گفت:پس از تامین اعتبار لازم اقدامات لازم برای مرمت مسجد جامع مهاباد آغاز می‌شود.

به‌گزارش سرویس فرهنگی و تاریخی ،پایگاه خبری -تحلیلی بالویز” ایوب حاجی‌زاده” با اعلام این مطلب اظهار کرد:با پیگیری‌های انجام شده و همراهی نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار برای این مسجد تاریخی اختصاص یافته است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد افزود:در این مرحله از مرمت‌ها سبک‌سازی سقف و همچنین ستون‌های بخش داخلی مسجد در دستور کار دارد و در فازهای بعدی سبک‌سازی حجره‌ها انجام خواهد شد.

او ادامه داد:با امضای قرارداد با پیمانکار جدید به زودی اقدامات مرمتی در این بنا زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آغاز خواهد شد.

“حاجی‌زاده” تصریح کرد:مسجد جامع مهاباد در دوران صفویه ساخته شده و پیش از این دو بار مورد مرمت قرار گرفته است.

به گزارش سایت خبری بالویز،مسجد جامع مهاباد در ۲۵ آبان ۱۳۴۸ با شماره ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۵/۱۳ – ۰۶:۵۰:۱۰/ خبر ۲۷۹۸/ کد خبر ۱۳۳۶۴/ چ / 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)