تولید سالانه ۳۹۰ تن ماهی در مهاباد

مهاباد/بالویز/ مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت:سالانه ۳۹۰ تن ماهی گرمابی و سردآبی در مزارع پرورشی و سدهای این شهرستان تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری – تحلیلی بالویز“جعفر ایمانیان” اظهار کرد:۳۴۰ تن از این میزان ماهی سردآبی و مابقی ماهیان گرمابی است که از طریق تخم ریزی در منابع آبی […]

تولید سالانه 390 تن ماهی در مهاباد

مهاباد/بالویز/ مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت:سالانه ۳۹۰ تن ماهی گرمابی و سردآبی در مزارع پرورشی و سدهای این شهرستان تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری – تحلیلی بالویز“جعفر ایمانیان” اظهار کرد:۳۴۰ تن از این میزان ماهی سردآبی و مابقی ماهیان گرمابی است که از طریق تخم ریزی در منابع آبی مختلف به ویژه دریاچه پشت سدهای مهاباد تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۶ واحد پرورش ماهی در مهاباد فعال است، بیان کرد:واحدهای فعال پرورش ماهی سردآبی این شهرستان در هر دوره ظرفیت ۱۷۰ تُن ماهی را تولید دارد و سالانه ۲ دوره تخم ریزی در این واحدها صورت می گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی مهاباد افزود:سالانه بیش از ۵۰ تن ماهیان گرمابی نیز در سد سنجاق و دریاچه پشت سد این شهرستان که از انواع ماهی‌های بومی و غیربومی شامل زرد ماهی، سفید رودخانه ای، آمور، سیم برگ، سوف و فیتوفاک است، صید می‌شود.
“ایمانیان”تصریح کرد: هم‌اکنون ۶ واحد پرورش ماهیان سردآبی، ۲ کارگاه تکثیر ماهیان زینتی، یک واحد تکثیر ماهیان سردآبی در سطح شهرستان مهاباد فعال هستند.
وی با بیان اینکه تاکنون برای ۲۰ نفر به طور مستقیم و ۵۰ نفر به طور غیرمستقیم در حوزه محصولات شیلاتی در مهاباد اشتغالزایی ایجاد شده است، اضافه کرد: صنعت شیلات و افزایش تولید آبزیان علاوه بر اینکه
می‌تواند باعث اشتغال‌زایی شود، به‌صورت غیرمستقیم نیز در سلامت خانواده‌ها نقش مهمی دارد.
مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۵/۱۲ – ۰۶:۱۵:۴۵/ خبر ۲۷۹۶ / کد خبر ۱۳۳۶۳/ س
رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)