شیوع بیماری کرونا در مهاباد روند صعودی دارد

مهاباد/بالویز/رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد،از افزایش روند صعودی مبتلایان به کرونا و آمار فوتی ها در این شهرستان خبر داد. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری – تحلیلی بالویز“بهاء الدین حسینی” در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،با اعلام این خبر افزود:روند صعودی مبتلایان به این بیماری در […]

شیوع بیماری کرونا در مهاباد روند صعودی دارد
مهاباد/بالویز/رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد،از افزایش روند صعودی مبتلایان به کرونا و آمار فوتی ها در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری – تحلیلی بالویز“بهاء الدین حسینی” در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،با اعلام این خبر افزود:روند صعودی مبتلایان به این بیماری در شهرستان مهاباد،مجددا این شهر در رنگبندی کرونایی از حالت نارنجی به قرمز تبدیل شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به اینکه ۳۶ درصدتست های کرونا در مهاباد مثبت است،گفت:این روند نشان دهنده ورود این شهرستان به پیک پنجم کرونا است.

“حسینی”تصریح کرد:از زمان شیوع بیماری کرونا تا به اکنون ۱۴ هزار و ۷۹ نفر تست کرونای آنها مثبت اعلام شده است که از این مجموع ۲ هزار و ۳۵۴ نفر در مراکز درمانی بستری شده اند.

وی  با اشارە بە روند واکسیناسیون در شهرستان اظهار داشت: تاکنون ۲۱هزار و ۴۱۱ نفر در مهاباد دوز اول واکسن و ۶هزار و ۶۸۲  نفر نیز دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردەاند.

رییس شبکە بهداشت و درمان مهاباد،اضافه کرد: ۶٠ درصد از جمعیت بالای ۶٠ سال در مهاباد واکسینە شدەاند و روزانە بین ٢ تا ٣ هزار نفر را واکسن دریافت می کنند کە بالاترین نرخ مراجعە جهت واکسیناسیون هزار و ۳۰۰ نفر در یک روز بودە است.

به گزارش سایت خبری بالویز،از زمان شیوع بیماری همه گیری کرونا تا به امروز ۴۰۸ نفر از شهروندان مهابادی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند که ۱۶ نفر از فوت شده گان ساکن شهرهای دیگر بوده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۵/۱۱ -۱۲:۳۰:۴۵ / خبر ۲۷۹۵ / کد خبر ۱۳۳۵۸ / د