آتش سوزی گسترده در تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد

مهاباد/بالویز/آتش سوزی گسترده در تالاب کانی برازان مهاباد(بخش تالاب گروس) همچنان ادامه دارد. به گزارش سرویس حوادث،پایگاه خبری بالویز“این آتش سوزی از حدود ساعت ۱۰ صبح در این بخش از تالاب بین‌المللی کانی برازان مهاباد شروع شده و ستون دود قابل توجه این اتش سوزی از فاصله دور قابل مشاهده است. همزمان با حضور نیروهای […]

آتش سوزی گسترده در تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد

مهاباد/بالویز/آتش سوزی گسترده در تالاب کانی برازان مهاباد(بخش تالاب گروس) همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرویس حوادث،پایگاه خبری بالویز“این آتش سوزی از حدود ساعت ۱۰ صبح در این بخش از تالاب بین‌المللی کانی برازان مهاباد شروع شده و ستون دود قابل توجه این اتش سوزی از فاصله دور قابل مشاهده است.

همزمان با حضور نیروهای مردمی و امدادی منطقه و سمن های زیست محیطی ، شهرداری مهاباد هم از اعزام دو اکیپ اتش نشانی این شهر به محل اتش سوزی خبر داده است.

به گفته شاهدان عینی، گستردگی آتش و باتلاقی بودن منطقه عملیات اطفای حریق توسط آتش نشانان را با کندی مواجه کرده است ،به گفته شاهدان عینی بخش قابل توجهی از این تالاب دچار حریق شده است.

در این رابطه مردم منطقه و دوستداران محیط زیست از دستگاههای متولی و نیروهای امدادی درخواست میکنند سریعاً در محل حاضر شوند و از گسترش آتش جلوگیری کنند.

 نماینده مردم شریف مهاباد در مجلس شورای اسلامی درخواست هلیکوپتر اطفاء حریق برای مهار کردن آتش سوزي تالاب كاني برازان مهاباد ‌خبر داد.

“جلال محمود زاده “اظهار داشت:بعد از وقوع آتش سوزي در تالاب بين المللي كاني برازان مهاباد طی تماس تلفنی نماینده مردم مهاباد با ” منصور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلهای کشور” رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، استاندار آذربایجان غربی در رابطه با وقوع آتش سوزی در تالاب مذكور، درخواست کردند سریعاً یک فروند هلیکوپتر اطفاء حریق از تبريز به مهاباد اعزام شود.

لازم به ذكر است طي هماهنگي انجام شده هلي كوپتر اطفا حريق هم اكنون از تبريز در حال اعزام به تالاب كاني برازان مهاباد مي باشد.

همچنين از مردم عزيز و دامداران ساكن در نزديكي آن تالاب درخواست مي شود از نزديك شدن به محل آتش سوزي امتناع ورزند.

تالاب بین‌المللی کانی برازان با وسعتی افزون بر ۹۰۷ هکتار در ۳۰ کیلومتری شمال مهاباد واقع شده و از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده‌است.

اواسط اردیبهشت ماه سال جاری نیز بیش از چهارهزار مترمربع از نیزارهای این تالاب طعمه حریق شده بود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۵/۰۱ – ۱۷:۰۰:۰۰ / خبر ۲۷۷۸/ کد خبر ۱۳۲۸۰/ ج

[aparat id=’fs0Yw’]

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)