واحد شن و ماسه در مهابادبه علت تخلف زیست محیطی تعطیل شد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره حفاظت از محیط زیست از تعطیلی یک واحد معدن شن و ماسه در این شهرستان خبر داد. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“فاروق سخنور” با اعلام این خبر افزود:یکی از واحدهای شن وماسه در این شهرستان که با انفجار شدید در جوار رودخانه در پایین دست روستای خوخوره باعث وارد آمدن خسارات […]

واحد شن و ماسه در مهابادبه علت تخلف زیست محیطی تعطیل شد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره حفاظت از محیط زیست از تعطیلی یک واحد معدن شن و ماسه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“فاروق سخنور” با اعلام این خبر افزود:یکی از واحدهای شن وماسه در این شهرستان که با انفجار شدید در جوار رودخانه در پایین دست روستای خوخوره باعث وارد آمدن خسارات به باغات اطراف واراضی کشاورزی این منطقه شده بود تا تعیین تکلیف تعطیل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد،افزود:باتوجه به بازدید معاون سیاسی وامنیتی فرماندار مهاباد وبخشدار مرکزی ونمایندگان ادارات ذیربط از فعالیت معدن شن وماسه کوهی خوله در پایین دست روستای خور خوره فعالیت واحد فوق تا رفع مشکل و تعیین تکلیف موجود متوقف شده است.
فاروق سخنورافزود : برابر صورتجلسه تنطیمی مقرر شد کارشناسان رسمی دادگستری نسبت به برآورد خسارات وارده به باغات واراضی کشاورزی اطراف اقدام کرده و مالک معدن ملزم به پرداخت خسارات وارده به خسارت دیدگان شده است.
وی گفت:تعدادی ماهی رودخانه ای نیز در اثر شدت انفجار تلف‌ شده، که مراتب توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست مهاباد صورتجلسه و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی شد.

به گزارش سایت خبری بالویز،در چند روز گذشته این واحد معدنی شن و ماسه بدون مجوز اقدام به انفجار معدن کوه در جوار تالاب بین المللی کانی برازان این شهرستان کرده بود،که موجب خسارات به زمین و باغ های کشاورزی و تلف شدن ماهی های رودخانه شده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۴/۲۸ – ۰۶:۱۸:۴۵ / خبر ۲۷۵۱ / کد خبر ۱۲۹۴۸/ د