عوارض واکسن کرونا را به ۳۳۸۸ اطلاع دهید

مهاباد/بالویز/ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی،گفت:واکسیناسیون مانند هر تدبیر پزشکی دیگر، همواره می‌تواند با عوارض جانبی همراه باشد. بر همین اساس، عوارض جانبی واکسن های کرونا به طور مداوم پایش و ارزیابی می شود. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“اورنگ ایلامی”اظهارداشت:در همین راستا برای پایش بیماران بستری مشکوک به عوارض واکسیناسیون نیز، مراقبت ها و پیگیری […]

عوارض واکسن کرونا را به ۳۳۸۸ اطلاع دهید

مهاباد/بالویز/ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی،گفت:واکسیناسیون مانند هر تدبیر پزشکی دیگر، همواره می‌تواند با عوارض جانبی همراه باشد. بر همین اساس، عوارض جانبی واکسن های کرونا به طور مداوم پایش و ارزیابی می شود.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“اورنگ ایلامی”اظهارداشت:در همین راستا برای پایش بیماران بستری مشکوک به عوارض واکسیناسیون نیز، مراقبت ها و پیگیری های لازم تا تعیین تکلیف قطعی از سوی کارشناسان این سامانه انجام می شود.

او افزود: از ابتدای اردیبهشت سال جاری تا کنون بیش از ۵۰ هزار مشاوره تلفنی در خصوص واکسیناسیون و عوارض احتمالی با همکاری مرکز پایش مراقبت های درمانیMCMC دانشگاه، دفتر خدمات پرستاری دانشگاه و معاونت بهداشت دانشگاه به صورت شبانه روزی انجام شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به اینکه از نزدیک به ۵۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده،تصریح کرد:تاکنون اطلاعات ۶۸مورد بیمار با سابقه تزریق واکسیناسیون و مشکوک به عوارض واکسیناسیون در این سامانه ثبت شده است.

” ایلامی” از افرادی که در گروه های اولویت دار تزریق واکسن کرونا قرار داشته و واکسن تزریق کرده اند، خواست: تا در صورت مشاهده هر گونه عوارض احتمالی پس از تزریق واکسن با تماس با سامانه تلفنی ۳۳۸۸ به صورت شبانه روزی، موضوع را با کارشناسان این مرکز در میان بگذارند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۴/۲۲ -۱۱:۳۷:۴۵ / خبر ۲۷۳۹ / کد خبر ۱۲۸۷۶ / س