دهیاران مدیران گمنام جهادی هستند

مهاباد/بالویز/ معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد،گفت:دهیاران مدیران مسئولیت پذیر در عرصه خدمات و توسعه روستاها هستند. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“عارف خدرلو” در مراسم نکو داشت روز شهرداریها و دهیاری ها که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان روز دوشنبه برگزار شد،اظهار داشت:در زمان شیوع بیماری کرونا،شهرداری ها با همراهی دهیاران و […]

مهاباد/بالویز/ معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد،گفت:دهیاران مدیران مسئولیت پذیر در عرصه خدمات و توسعه روستاها هستند.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“عارف خدرلو” در مراسم نکو داشت روز شهرداریها و دهیاری ها که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان روز دوشنبه برگزار شد،اظهار داشت:در زمان شیوع بیماری کرونا،شهرداری ها با همراهی دهیاران و ستاد مبارزه با کرونا نقش مهمی در پیشگیری از این بیماری داشتند.

فرماندار ویژه مهاباد،با اشاره به ضدعفونی کردن معابر در روستا ها توسط دهیاران و شوراهای اسلامی ،افزود:وجود بیماری کرونا موجب کاهش درآمد دهیاران و شهرداری ها شد،اما دولت با استفاده از پشتوانه مالی و حمایت جهت رفع مشکلات مالی اقدام به کمک به آنها نمود.

“عارف خدرلو” تصریح کرد:بعضی از دهیاران از گرفتن حقوق خود صرف نظر کرده و تاکید دارند که هزینه حقوق آنها در توسعه عمرانی و آبادانی روستا هزینه شود،بی شک دهیاران مدیران گمنام جهادی توسعه روستایی هستند.

معاونت استاندار و فرماندار ویژه مهاباد،عنوان کرد:مدیریت دهیاری و شهرداری با ادارات دیگر متفاوت است زیرا این دو مرکز با توجه به نبود درآمد حتی در پرداخت حقوق پرسنل خود با مشکل مواجه هستند.

این مقام ارشد اداری شهرستان با اشاره به اینکه تراکم فروشی خیانت به نسل آینده است،گفت:دهیاران و شهرداری ها برای وجود اقتصاد پایدار شهری و روستایی باید اقدامات جدی در پیش بگیرند،تا از وابستگی به در آمد های ناپایدار رهایی یافته و به استقلال مالی خود برسند.

درپایان به پاس زحمات و به مناسبت روز دهیار و شورای های اسلامی از تعدادی از دهیاری ها و شوراها روستایی با اهداء لوح تقدیر به عمل آمد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۴/۱۵ – ۰۶:۲۵:۳۰ / خبر ۲۷۲۵ / کد خبر ۱۲۸۰۵ / س