کشف ۳ هزار متر تور ماهیگیری در تالاب کانی برازان مهاباد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:بیش از ۳ هزار متر تور ماهیگیری در تالاب بین ‌المللی کانی ‌برازان مهاباد کشف و ضبط شد. به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری بالویز“فاروق سخنور” اظهارداشت: در طی سه ماهه  سال جاری، مأموران یگان حفاظت محیط زیست بیش از ۳ هزار متر تور ماهیگیری را از مختلفان […]

کشف 3 هزار متر تور ماهیگیری در تالاب کانی برازان مهاباد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:بیش از ۳ هزار متر تور ماهیگیری در تالاب بین ‌المللی کانی ‌برازان مهاباد کشف و ضبط شد.

به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری بالویز“فاروق سخنور” اظهارداشت: در طی سه ماهه  سال جاری، مأموران یگان حفاظت محیط زیست بیش از ۳ هزار متر تور ماهیگیری را از مختلفان صید در تالاب بین ‌المللی کانی‌ برازان این شهرستان کشف و ضبط کردند.

“سخنور” افزود:با کشف این مقدار تور غیر مجاز از صیادان ۷۴ قطعه ماهی کپور از متخلفان کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به خشکسالی، چرای زودرس دام در حاشیه تالاب و افزایش دمای هوا جوجه‌آوری پرندگان در این تالاب حدود ۱۵ درصد کاهش یافته، اضافه کرد: امسال ۶ هزار قطعه پرنده در تالاب کانی برازان، جوجه آوری کردند.

تالاب کانی برازان مهاباد در محور سه راه دارلک و در کنار روستای قره داغ واقع شده است،این تالاب اولین تالاب پرنده نگری کشور است که همه ساله  انواع  پرنده از اقصی و نفاط کشور به این تالاب مهاجرت می کنند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۴/۱۳ – ۹:۱۰:۴۵ / خبر ۲۷۲۱/ کد خبر ۱۲۷۸۵ / ی