برداشت مکانیزه دانه روغنی کلزا در مهاباد آغاز شد

مهاباد/بالویز/مدیر جهاد کشاورزی مهاباد،گفت:برداشت مکانیزه دانه روغنی کلزا از سطح ۲۰ هکتار از مزارع آبی قابل برداشت این محصول در سطح شهرستان آغاز شده است. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“جعفر ایمانیان”با اعلام این خبر اظهار داشت:برداشت این محصول به صورت مکانیزه با استفاده از کمباین از اوایل تیر ماه شروع شده و تا نیمه […]

برداشت مکانیزه دانه روغنی کلزا در مهاباد آغاز شد

مهاباد/بالویز/مدیر جهاد کشاورزی مهاباد،گفت:برداشت مکانیزه دانه روغنی کلزا از سطح ۲۰ هکتار از مزارع آبی قابل برداشت این محصول در سطح شهرستان آغاز شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“جعفر ایمانیان”با اعلام این خبر اظهار داشت:برداشت این محصول به صورت مکانیزه با استفاده از کمباین از اوایل تیر ماه شروع شده و تا نیمه دوم تیر ماه به پایان می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد،افزود: پیش بینی می‌شود امسال در مجموع بیش از ۶۵  تُن کُلزا از مزارع زیر کشت این محصول در سطح شهرستان برداشت شود.

وی ادامه داد:کشت کلزا در اواخر شهریور و اوایل مهر هر سال کشت می شود که برای کشت این محصول نیاز به آب کافی است.

“ایمانیان” با اشاره به اینکه امسال به دلیل پراکندگی کشت و عدم تامین حداقل دونوبت آب در زمان کشت و کمبود بارش و وجود خشکسالی در سال زراعی ۱۴۰۰ -۱۳۹۹  مشکل کشاورزان را در امر کشت این محصول مهم  مضاعف بوده است،گفت:کلزا از گیاهان دانه‌روغنی مهم در مناطق معتدل بوده و دارای طیف نسبتاً وسیعی از سازگاری اقلیمی است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد،تصریح کرد: تامین روغن مورد نیاز کشور و جلوگیری از خروج ارز، تامین علوفه مورد نیاز دام و طیور و تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه از اهداف توسعه کشت دانه‌های روغنی بویژه کلزا است.

به گزارش سایت خبر “بالویز”کشت دانه‌ روغنی کلزا در تناوب با گندم موجب تقویت خاک و پایداری تولید گندم در کشور می‌شود و ترویج آن طی سال‌های اخیر تدبیری از سوی مسوولان برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی بوده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۴/۰۹ – ۰۶:۲۵:۴۰ / خبر ۲۷۱۳ / کد خبر ۱۲۷۵۳ / چ