دومین مرحله رها سازی آب سد مهاباد آغاز شد

مهاباد/بالویز/رئیس امورآب شهرستان مهاباد از رها سازی دومین مرحله آب دریاچه سد مهاباد برای مصارف کشاورزی خبر داد. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“رضا جهین” با اعلام این خبر افزود: دومین مرحله از رهاسازی آب سد این شهرستان با حجم ۲۲ میلیون متر مکعب برای مصارف بخش کشاورزی این شهرستان شروع شد. رییس امور آب […]

دومین مرحله رها سازی آب سد مهاباد آغاز شد

مهاباد/بالویز/رئیس امورآب شهرستان مهاباد از رها سازی دومین مرحله آب دریاچه سد مهاباد برای مصارف کشاورزی خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“رضا جهین” با اعلام این خبر افزود: دومین مرحله از رهاسازی آب سد این شهرستان با حجم ۲۲ میلیون متر مکعب برای مصارف بخش کشاورزی این شهرستان شروع شد.

رییس امور آب مهاباد،اظهار داشت:در نخستین مرحله رهاسازی آب سد مهاباد نیز خردادماه گذشته به حجم ۲۸ میلیون مترمکعب با دبی ۱۸ متر مکعب بر ثانیه انجام شده بود.

“رضا جهین” گفت:در مجموع امسال تا اتمام شهریورماه آینده ۸۵ میلیون مترمکعب طی چهار مرحله با هماهنگی اداره کشاورزی برای مصرف این بخش رهاسازی خواهد شد. 

رییس امور آب مهاباد با اشاره به کمبود منابع آبی در سال زراعی جاری اظهار داشت: کشاورزی از روش غرقابی برای آبیاری مزارع کشاورزی خودداری کرده و تا حدامکان زمان آبیاری را به ساعت های شبانه و خنکی هوا موکول کنند.

به گزارش سایت خبری بالویز، سد مهاباد یکی از  سدهای ایران است که علاوه بر تامین آب شرب شهری، آب مورد نیاز زمین های کشاورزی مهاباد و شهرها و روستاهای اطراف وظیفه تامین بخشی از برق مصرفی مهاباد را نیز برعهده دارد.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون مترمکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه‌ بر تامین آب شرب شهر، بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعب از آب ذخیره شده در پشت سد مهاباد به مصارف بخش کشاورزی و ۲۵ میلیون مترمکعب نیز به مصرف شرب می‌رسد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۴/۰۸ – ۱۱:۵۰:۰۶ / خبر ۲۷۱۲ / کد خبر ۱۲۷۵۰ / س