حدود ۱۶ تن فرآورده خام دامی فاسد در مهاباد معدوم شد

مهاباد/بالویز/رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد،گفت:در سه ماهه سال جاری ۱۵ هزارو ۹۹۶ کیلو گوشت قرمز و آلایش مرغ غیر قابل مصرف و فاسد در مهاباد کشف و معدوم شد. به گزارش سرویس سلامت ،پایگاه خبری بالویز“عباس آغاز” با اعلام این خبر افزود:از این میزان ۸ هزار و ۸۵۸ کیلوگرم از کشتارگاه طیور،۱ هزار و ۵۶ کیلوگرم […]

حدود 16 تن فرآورده خام دامی فاسد در مهاباد معدوم شد

مهاباد/بالویز/رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد،گفت:در سه ماهه سال جاری ۱۵ هزارو ۹۹۶ کیلو گوشت قرمز و آلایش مرغ غیر قابل مصرف و فاسد در مهاباد کشف و معدوم شد.

به گزارش سرویس سلامت ،پایگاه خبری بالویز“عباس آغاز” با اعلام این خبر افزود:از این میزان ۸ هزار و ۸۵۸ کیلوگرم از کشتارگاه طیور،۱ هزار و ۵۶ کیلوگرم از مراکز عرضه و ۶ هزار و ۸۲ کیلوگرم نیز از کشتارگاه دام کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱ و ۴۸۹ مورد بازرسی نیز از مراکز عرضه گوشت انجام گرفت، اظهار داشت:در همین ارتباط برای سه واحد صنفی متخلف نیز پرونده قضایی تشکیل و به تعزیرات حکومتی تحویل داده شد.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد ،تصریح کرد:هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت‌ مرغ که در سطح مغازه‌ها و رستوران‌های این شهر توزیع می‌شود باید گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای از دامپزشکی این شهرستان یا شهرستان های مبدا داشته باشد.

“عباس آغاز” از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی این شهرستان درخواست کرد:ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود با گروه‌های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشندو از خرید هر نوع گوشت توسط فروشندگان دوره گرد خوداری کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن‌ های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ به این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود.

به گزارش سایت خبری بالویز،مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است و ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین درمناطق روستایی این شهرستان وجود دارد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۴/۰۸ – ۰۶:۳۰:۲۵ / خبر ۲۷۱۱ / کد خبر ۱۲۷۴۷ / س