ابزار‌های حفاری غیرمجاز در مهاباد کشف شد

مهاباد/بالویز/ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد از کشف ابزار غیرمجاز حفاری در این شهرستان خبر داد. به گزارش سرویس فرهنگی ،پایگاه خبری بالویز“ایوب حاجی‌زاده” اظهار داشت:با اقدام پیشگیرانه یگان حفاظت و همکاری دستگاه‌های انتظامی، در یکی از محور‌های مواصلاتی شهرستان مهاباد، از ۳ نفر تعدادی طلایاب و ابزار غیرمجاز حفاری کشف و […]

کشف ابزار‌های حفاری غیرمجاز در مهاباد

مهاباد/بالویز/ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد از کشف ابزار غیرمجاز حفاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی ،پایگاه خبری بالویز“ایوب حاجی‌زاده” اظهار داشت:با اقدام پیشگیرانه یگان حفاظت و همکاری دستگاه‌های انتظامی، در یکی از محور‌های مواصلاتی شهرستان مهاباد، از ۳ نفر تعدادی طلایاب و ابزار غیرمجاز حفاری کشف و ضبط شد.

“حاجی زاده “تصریح کرد:تقویت انگاره‌های ملی و فرهنگ سازی مستمر با هدف کاهش انگیزه حفاری‌های غیرقانونی در حوزه میراث فرهنگی عزمی جدی را می‌طلبد و در این زمینه نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌ها، شهروندان و سازمان‌های مردم نهاد هستیم.

او با بیان اینکه پرونده مقدماتی برای متخلفان تشکیل شده است، بر ضرورت عزمی جدی برای مبارزه با حفاران غیرمجاز تأکید کرد.

شهرستان مهاباد یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در جنوب این استان واقع شده است ،این شهرستان ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد.

آثار بر جای مانده از معماری دوران صفویه(مسجد سرخ ) و مادها (دخمه سنگی فقریقا) از مهمترین آثار تاریخی این شهرستان به شمار می روند.

مهاباد/بالویز/ ۱۴۰۰/۰۴/۰۲/ ۱۰:۰۰:۰۰/ خبر ۲۶۹۸ / کد خبر ۱۲۶۹۴/ چ