علائم بیماری کریمه کنگو در دام چیست؟

مهاباد/بالویز/رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد،به دامداران این شهرستان در خصوص پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هشدار داد. به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز“عباس آغاز”نشانه های بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (cchf) در دام را تشریح کرد.  رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد اظهار کرد:دام‌های مبتلا به تب کریمه کنگو چند روزی دچار تب […]

علائم بیماری کریمه کنگو در دام چیست؟

مهاباد/بالویز/رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد،به دامداران این شهرستان در خصوص پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هشدار داد.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز“عباس آغاز”نشانه های بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (cchf) در دام را تشریح کرد.

 رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد اظهار کرد:دام‌های مبتلا به تب کریمه کنگو چند روزی دچار تب گذرا و کمی بی‌ اشتهایی شده که معمولاً برای دامداران قابل تشخیص نیست که این مدت زمان پخش ویروس است که حتی بدون درمان هم بهبودی در دام حاصل می‌شود.

وی از دامداران درخواست کرد:نسبت به سم پاشی و ضدعفونی دام و جایگاه نگهداری دام ها و انجام حمام ضد کنه،اقدام نمایند.

” آغاز”با بیان اینکه شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که گوشت دام‌های ذبح شده میبایستی ۲۴ ساعت و امحا و احشای دام ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود، افزود:نگهداری لاشه به مدت ۲۴ ساعت در سردخانه، سبب کاهش pH گوشت می‌شود که ویروس تب کریمه کنگو به دلیل حساس بودن به pH اسیدی، از بین می‌رود.

تب خونریزی‌ دهنده کریمه-کنگو (به انگلیسی: Crimean Congo Hemorrhagic Fever(CCHF)) یک بیماری حاد تب‌دار و خون‌ریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود. این بیماری برای اولین بار در سال ۱۹۴۴ در کریمه اوکراین شرح داده شد و نام تب خون‌ریزی دهنده برای آن اعلام شد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۳/۲۶ – ۱۰:۰۰:۰۰/ خبر ۲۶۸۴ / کد خبر ۱۲۶۳۹ / چ