شعار های تبلیغاتی انتخابات شورای ها،کلیدهای گفتاری

مهاباد/بالویز/شعار هر نامزد در پای پوستر تبلیغاتی خود حک شده است و با یک تفکر پیش قدم در میدان کارزای تصاحب کرسی پارلمان شهری خود برای رقابت شب  و روز را نمی شناسد. به گزارش سرویس تحلیل ،پایگاه خبری بالویز،محتوای اقلام تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر، که شهر را در جای شهروند درک کرده­ […]

شعار های تبلیغاتی انتخابات شورای ها،کلیدهای گفتاری

مهاباد/بالویز/شعار هر نامزد در پای پوستر تبلیغاتی خود حک شده است و با یک تفکر پیش قدم در میدان کارزای تصاحب کرسی پارلمان شهری خود برای رقابت شب  و روز را نمی شناسد.

به گزارش سرویس تحلیل ،پایگاه خبری بالویز،محتوای اقلام تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر، که شهر را در جای شهروند درک کرده­ اند، پیام­های ارتباطی آشکار و پنهانی از چگونگی انجام‌دادن کارها توسط مدیریت شهری در شهر دارد.

میادین،خیابان ها،معابر و هرکجای شهر امروزه رنگ و بوی انتخابات می دهد،انتخاباتی که در آن مردم برای چهار سال مدیریت شهری با رفتن به پای صندوق های رای،سرنوشت شهر و روستای خود را به افرادی که سر از صندوق های رای در می آورند،می سپارند.

پیشروی و برتری ­جویی در انتخابات، مستلزم مجهزبودن به کلیدهای گفتاری است که مخاطب را جلب کند و ناخودآگاه این احساس را در او برانگیزد که مخاطب آن گفتار است.

نخستین گام در راه تبلیغات منسجم و اتکاپذیر، انتخاب پیام و نقطۀ متمرکز مناسب برای بناکردن فعالیت تبلیغاتی بر پایۀ آن است،این گفتارها بیش از هر چیز در (شعارهای) انتخاباتی نامزدها متجلی می­شوند.

محتوای شعارهای تبلیغاتی نامزدهای تصدی کرسی شورای شهر، به‌علت اینکه عموماً برآمده از تجربۀ زیسته خود آن نامزدها به‌عنوان ساکنان شهر از چگونگی انجام‌دادن کارها توسط مدیریت شهری (شهرداری و شورای شهر) است.

آنچه در شعارهای تبلیغاتی نامزدهای مهاباد مد نظر است،بیشتر کاندیدها با شعار توسعه شهری و آبادانی قدم در عرصه انتخابات گذاشته اند و آن را به عنوان یک دغدغه در بستر شهر سازی می دانند.

شعارهای تبلیغاتی الگوی مناسبی برای عمل گرایی نامزدهای انتخاباتی است و این شعار ها برآمده از انتظارات خود کاندید ها برای انجام زمان بر کرسی نشتن شورا است.

حال این سوال مطرح می شود که اگر هر کاندیدی در رقابت با دیگر رقیبان خود پیروز میدان شد ، آیا می تواند شعار گرایی را به عمل گرایی تبدیل کند ،آن را باید به آینده موکول کرد،زیرا گذشت زمان همه چیز را برای شهروند مطالبه گر معلوم خواهد کرد.

آنچه امروزه در بستر جامعه و در زمان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای هر شهروندی مد نظر است ،انجام خواسته های شهروندان مطالبه گر در حوزه شهری علی الخصوص توسعه عمرانی ،همانند فضا سازی شهر اعم از سرانه فضای سبز.ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی،مشارکت شهرداری در انجام امور اجتماعی ،حل مشکلات ترافیکی،،جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز،ایجاد زیر گذر و رو گذر جهت کاهش بار ترافیکی،رفع مشکلات محله های کم برخوردار شهر و…است .

در شهرستان مهاباد ۱۲۱ نامزد جهت تصاحب ۷ کرسی شورای شهر فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کرده اند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۳/۲۶ – ۰۶:۲۳:۴۵ / خبر ۲۶۸۴ / خبر ۱۲۶۳۲ / چ