خطر خشک شدن تالاب کانی برازان مهاباد

مهاباد/بالویز/ رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان مهاباد،گفت:درصورت تامین نشدن حق آبه ،تا چند ماه آینده تالاب کانی برازان خشک می شود. به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری بالویز“فاروق سخنور” با اعلام این خبر افزود: هر ساله در فصل تابستان شاهد کمبود آب تالاب کانی برازان و کاهش سطح آب این تالاب هستیم، […]

خطر خشک شدن تالاب کانی برازان مهاباد

مهاباد/بالویز/ رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان مهاباد،گفت:درصورت تامین نشدن حق آبه ،تا چند ماه آینده تالاب کانی برازان خشک می شود.

به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری بالویز“فاروق سخنور” با اعلام این خبر افزود: هر ساله در فصل تابستان شاهد کمبود آب تالاب کانی برازان و کاهش سطح آب این تالاب هستیم، ولی با توجه به کمبود بارش در سال جاری این کمبود خیلی زودتر مشهود شده است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مهاباد،اظهار داشت:هر ساله ۲ میلیون متر مکعب برای به بهبود وضعیت آب تالاب کانی برازان در نظر گرفته می شد ولی امسال تاکنون این سهمیه اختصاص پیدا نکرده است.

“فاروق سخنور”خاطر نشان کرد:سهمیه حق آبه تالاب زیر سایه توسعه کشاورزی در چند سال اخیر به طور کامل فراموش شده است  و این مساله خطرات از بین رفتن تالاب و آثار زیست محیطی را ۲ چندان کرده است.

“سخنور” درخواست پیگیری مسئولین ارشد شهرستان در جهت تامین حق آبه تالاب کانی برازان در راستای جلوگیری از خشک شدن این منطقه گردشگری شهرستان شد.

تالاب بین‌المللی “کانی‌برازان” مهاباد با وسعتی افزون بر ۹۱۰ هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۳/۱۵-۰۷:۴۵:۵۲/ خبر ۲۶۶۲/کدخبر۱۲۵۴۵/ش

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)