۶ نفر به نیروی حوزه محیط زیست مهاباد اضافه می شود

مهاباد/بالویز/ مدیر کل اداره حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی،گفت: ۲ پرسنل و چهار محیط بان برای حفاظت از محیط زیست و تالاب این شهرستان در نظر گرفته شده است. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“مهران نظری”با اعلام این خبر افزود:زیر ساخت‌های گردشگری تالاب بین الملی کانی برازان در حال اقدام و به زودی […]

6 نفر به نیروی حوزه محیط زیست مهاباد اضافه می شود

مهاباد/بالویز/ مدیر کل اداره حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی،گفت: ۲ پرسنل و چهار محیط بان برای حفاظت از محیط زیست و تالاب این شهرستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“مهران نظری”با اعلام این خبر افزود:زیر ساخت‌های گردشگری تالاب بین الملی کانی برازان در حال اقدام و به زودی اجرا می شود.

مدیر کل اداره حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی،اظهارداشت:از مهمترین مشکلات پیش رو در این تالاب ،آب شرب،تامبن برق و حق آبه به این تالاب است که تامین آب شرب تالاب در قالب طرح آبرسانی به ۱۴۱ روستای این شهرستان تامین و اجرایی می شود.

“مهران نظری” با اشاره به اینکه طرح لوله کشی آب از طریق روستای قره داغ صورت می گیرد،تصریح کرد:تالاب برای اجرای طرح های توسعه گردشگری دارای آب آشامیدنی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان‌غربی،خاطر نشان کرد:تلاش می کنیم تا پایان سال جاری برای راه اندازی و تامین برق تالاب و همچنین آسفالت کردن مسیر تالاب کانی برازان وارد فاز اجرایی شده و زمینه طرح طبیعت گردی در تالاب کانی برزان فراهم خواهد شد.

تالاب کانی برازان مهاباد در سه را ترشکان -کمربندی مهاباد- ارومیه واقع شده است و یکی از تالابهای مهم کشور به شمار می رود که همه ساله پذیرای پرندگان مهاجر از نقاط مختلف کشور و جهان است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۳/۱۳ – ۷:۵۰:۱۰ / خبر ۲۶۶۰ / کد خبر ۱۲۵۳۵ / پ