فعالان برتر حوزه معادن مهاباد تجلیل شدند

مهاباد/بالویز/در طی مراسمی در مهاباد از تلاشگران حوزه معادن این شهرستان تجلیل شد. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“رئیس صنعت ،معدن و تجارت استان آدربایجان غربی از ایجاد شهرک تخصصی معدن در آذربایجان غربی خبر داد. “غلامرضا بابایی” گفت:باتوجه به ظرفیت و پتانسیل استان آذربایجان غربی از نظر وجود معادن و سنگ های گرانقیمت و […]

فعالان برتر حوزه معادن مهاباد تجلیل شدند

مهاباد/بالویز/در طی مراسمی در مهاباد از تلاشگران حوزه معادن این شهرستان تجلیل شد.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“رئیس صنعت ،معدن و تجارت استان آدربایجان غربی از ایجاد شهرک تخصصی معدن در آذربایجان غربی خبر داد.

“غلامرضا بابایی” گفت:باتوجه به ظرفیت و پتانسیل استان آذربایجان غربی از نظر وجود معادن و سنگ های گرانقیمت و نقشی که معادن در ایجاد اشتغالزایی و ارز آوری دارد ، برنامه های ویژه در مسیر حمایت از معدن کاران داریم و سعی می کنیم تمام مراحل کار و بهره وری در  معادن و شهرستان های داری معادن صورت گیرد.

او افزود:معدن کارانی که متقاضی تسهیلات و زمین و دیگر موارد هستند مورد حمایت ویژه قرار می گیرند تا کار معادن دریک شهرک تخصصی انجام بگیرد.

معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد،اظهار داشت: در شهرستان مهاباد از ۷۶ معدن در حال حاضر ۳۶ معدن فعال هستند که برای احیای معادن دیگر هم تلاش می کنیم و به واحدهایی که نیاز به تسهیلات دارند تسهیلات داده می شود.

“عارف خدرلو”تصریح کرد:شرایط اقتصادی حاکم بر فضای جامعه باعث شده بهره برداری از  معادن تا محصول نهایی در سطح شهرستان انجام شود تا ضمن حداکثر شدن ارزش افزوده محصول زمینه اشتغال برای بیکاران منطقه فراهم و نیروی مازاد بخش کشاورزی منطقه نیز جذب شود.

فرآوری سنگهای معدنی و صادرات و ارز آوری این سرمایه ی ارزشمند، یکی از مهمترین راهکارهای توسعه اقتصادی منطقه و رسیدن به افق های روشن خودکفایی است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۳/۰۵ – ۰۷:۴۰:۱۸ / خبر۲۶۴۲ / کد خبر ۱۲۴۵۶ / چ

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)