عملیات سمپاشی هوایی جنگل های مهاباد آغاز شد

مهاباد/بالویز/نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی ،گفت:عملیات سمپاشی هوایی جنگل های مهاباد برای مبارزه با آفت جوانه خوار درختان بلوط آغاز شد. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“جلال محمود زاده” با اعلام این خبر افزود:روز چهارشنبه با استفاده از سمپاشی هوایی اجرای پروژه سمپاشی مناطق جنگلی روستاهای (کاولان و کوران) انجام شد “نماینده […]

عملیات سمپاشی هوایی جنگل های مهاباد آغاز شد

مهاباد/بالویز/نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی ،گفت:عملیات سمپاشی هوایی جنگل های مهاباد برای مبارزه با آفت جوانه خوار درختان بلوط آغاز شد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“جلال محمود زاده” با اعلام این خبر افزود:روز چهارشنبه با استفاده از سمپاشی هوایی اجرای پروژه سمپاشی مناطق جنگلی روستاهای (کاولان و کوران) انجام شد

“نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی ” با اشاره به اینکه این سمپاشی توسط بالگردهای وزارت جهاد کشاورزی انجام شد،افزود:هدف از این اقدام مبارزه با آفت کرم جوانه خوار بلوط برگ درختان جنگل های روستایی است.

“جلال محمود زاده” تصریح کرد:مبلغ ۳۲ میلیارد ریال برای اجرای پروژه عملیات سمپاشی،اختصاص یافته است.

آفت جوانه‌ خوار بلوط هر ساله خسارت زیادی را به جنگل های مهاباد می‌رساند که به دلیل عدم مبارزه با این حشره هر سال شاهد تغذیه آن از سرشاخه های تازه و جوانه زده درختان بلوط هستیم که این امر باعث خشک شدن سرشاخه های درختان جنگلی و در نهایت خشک شدن کل درختان بلوط در این حوزه خواهد شد.

روستاهای (کاولان و کوران) در بخش خلیفان و در محور مهاباد– سردشت قرار دارد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۲/۳۰-۱۲:۰۰:۵۲ / خبر ۲۶۳۱/ کدخبر ۱۲۴۱۰ / پ