توقیف دستگاه حفاری و ادوات چاه غیر مجاز در مهاباد

مهاباد/بالویز/ رئیس امور آب مهاباد،گفت: به منظور جلوگیری از برداشت غیر قانونی منابع آبی شهرستان ۲ دستگاه حفاری چاه غیر مجاز در این شهرستان توقیف شد. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“رضا جهین”افزود:طی دو عملیات و شناسایی دو دستگاه حفاری چاه  غیر مجاز در روستاهای “تکانلوجه ” و “دوستعلی” توقیف شدند. رئیس اداره امور آب […]

توقیف دستگاه حفاری و ادوات چاه غیر مجاز در مهاباد

مهاباد/بالویز/ رئیس امور آب مهاباد،گفت: به منظور جلوگیری از برداشت غیر قانونی منابع آبی شهرستان ۲ دستگاه حفاری چاه غیر مجاز در این شهرستان توقیف شد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“رضا جهین”افزود:طی دو عملیات و شناسایی دو دستگاه حفاری چاه  غیر مجاز در روستاهای “تکانلوجه ” و “دوستعلی” توقیف شدند.

رئیس اداره امور آب مهاباد با اشار به اینکه این اقدام در راستای جلوگیری از برداشت غیر مجاز آب است،اظهار داشت:با افرادی که اقدام به حفر چاه به صورت غیر قانونی کنند برخورد می شود.

“جهین”تصریح کرد:برداشت غیر مجاز آب های زیر زمینی موجب کاهش آب و نشست اراضی می شود و عواقب کاهش آب و تخریب محیط زیست را به همراه دارد.

در شهرستان مهاباد ۱هزار و ۷۱۸ حلقه چاه دارای مجوز در مهاباد با حجم تخلیه بیش از ۵۵ میلیون متر مکعب وجود دارد که از این تعداد هزار و ۳۲۳ حلقه در بخش کشاورزی با حجم تخلیه ۴۴.۵ میلیون مترمکعب، ۱۹۷ حلقه با حجم تخلیه ۳.۵ میلیون متر مکعب مربوط به بخش صنعت و ۵۹ حلقه نیز با حجم تخلیه ۶ میلیون مترمکعب مربوط به آب شرب روستایی و سه حلقه چاه با حجم یک میلیون مترمکعب مربوط به بخش آب شرب شهری است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۲/۲۹ – ۱۱:۵۰:۱۰ / خبر ۲۶۲۹ / کد خبر ۱۲۴۰۴ / چ