۲۰ هزارفاقد شناسنامه در مدارس سیستان و بلوچستان مشغول تحصیل هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بالویز وبه نقل از ایرنا غلامرضا باقری اظهار داشت: از مجموع فاقدین شناسنامه سیستان و بلوچستان ۱۶ هزار نفر را اتباع بیگانه کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق تشکیل می دهند. وی افزود: کودکان افغان بیشترین محصلان اتباع بیگانه سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهند. سرپرست اداره کل آموزش و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بالویز وبه نقل از ایرنا غلامرضا باقری اظهار داشت: از مجموع فاقدین شناسنامه سیستان و بلوچستان ۱۶ هزار نفر را اتباع بیگانه کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق تشکیل می دهند.
وی افزود: کودکان افغان بیشترین محصلان اتباع بیگانه سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: برای تحت پوشش قرار دادن کودکان فاقد شناسنامه سال گذشته هزار کلاس درس در استان راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه مدارس سیستان و بلوچستان پذیرای تمام واجدین شرایط برای تحصیل هستند، افزود: این استان به دلیل شرایط خاص و عنایت دولت تنها استانی در کشور است که دانش آموزان آن هنوز از کتاب رایگان بهره مند می شوند.
هم اینک افزون بر ۷۲۰ هزار دانش آموز در بیش از ۶ هزار مدرسه سیستان و بلوچستان مشغول تحصیل هستند.
سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان های مرزی همواره پذیرای اتباع دیگر کشورها بویژه کشورهای همسایه بوده که بیشتر این افراد در مناطق حاشیه شهرها سکونت دارند

خبرهای روز ایران و جهان رادرپایگاه خبری تحلیلی بالویز دنبال کنید