اجرای عملیات گاز رسانی به شهر میرآباد سردشت

مهاباد/بالویز/رئیس اداره گاز سردشت گفت:اجرای عملیات گازرسانی به شهر میرآباد از توابع بخش وزینه این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد دوباره از سر گرفته شد. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“محمد عمری”اظهار داشت:عملیات گاز رسانی به شهر میرآباد و ۳۰ روستا تابعه بعد از فصل زمستان […]

اجرای عملیات گاز رسانی به شهر میرآباد سردشت

مهاباد/بالویز/رئیس اداره گاز سردشت گفت:اجرای عملیات گازرسانی به شهر میرآباد از توابع بخش وزینه این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد دوباره از سر گرفته شد.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“محمد عمری”اظهار داشت:عملیات گاز رسانی به شهر میرآباد و ۳۰ روستا تابعه بعد از فصل زمستان و همزمان با فرارسیدن سال جدید با تمام توان و ظرفیت‌ها دوباره از سر گرفته شده است.

رئیس اداره گاز سردشت افزود: این طرح گاز رسانی به لحاظ طول طرح و موقعیت جغرافیایی شهر میرآباد و روستا‌های تابعه که در وسط جنگل‌های زاگرس واقع شده اند یکی از سخت‌ترین و طرح‌های شمالغرب کشور و بزرگترین طرح گازرسانی استان آذربایجان غربی به شمار می‌آید که تماما از مسیر‌های جنگلی و کوهستانی و رودخانه عبور می‌کند.

او  بیان کرد:با اتمام عملیات اجرایی این طرح، ۳۰ روستا و ۲ هزار خانوار شهری از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد و برخورداری جمعیت شهری این شهرستان نیز به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

“محمد عمری”گفت:مختصات این طرح لوله گذاری به طول ۱۸۰ کیلومتر و احداث ۶ ایستگاه تقلیل فشار برای گازرسانی به شهر و ۳۰ روستا است که از این میزان ۱۵۰ کیلومتر آن لوله گذاری و ۱۱ روستا نیز از نعمت گاز بهره‌مند شده اند و فقط ۱۴ کیلومتر خط تغذیه به همراه ۱۶ کیلومتر داخل شهر میرآباد و احداث ۳ ایستگاه تقلیل فشار باقی مانده است.

“عمری” اضافه کرد:امسال در این شهرستان عملیات گازرسانی به ۶۰ روستا و یک شهر در هفت محور با اعتبار کلی ۷۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که عملیات گاز رسانی به شهر میرآباد و ۳۰ روستای تابعه تنها یکی از طرح‌ها و محور‌های آن محسوب می‌شود.

او  افزود:در سال گذشته نیز هشت روستا در مجموع به تعداد هزار و ۵۰۰ خانوار شهری و روستایی از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

شهرستان مرزی سردشت یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در جنوب این استان واقع شده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۲/۱۸ -۱۵:۰۵:۲۹/ خبر ۲۶۰۳ / کد خبر ۱۲۲۹۹/ ش