به مناسبت روز جهانی کارگر(دست سیاه ، نان سفید)

مهاباد/بالویز/ روز جهانی کارگر،بهانه ای است برای تقدیر از کارگرانی است که با دست های سیاه،چرخ های صنعتی کشور را به حرکت در می آورند. به گزارش سرویس تحلیل پایگاه خبری بالویز،روزِ جهانی کارگر ( International Workers’ Day) یک یادبود و مراسم کارگری و از سوی طبقات کارگر است که هر ساله در روز یکم […]

به مناسبت روز جهانی کارگر(دست سیاه ، نان سفید)

مهاباد/بالویز/ روز جهانی کارگر،بهانه ای است برای تقدیر از کارگرانی است که با دست های سیاه،چرخ های صنعتی کشور را به حرکت در می آورند.

به گزارش سرویس تحلیل پایگاه خبری بالویز،روزِ جهانی کارگر ( International Workers’ Day) یک یادبود و مراسم کارگری و از سوی طبقات کارگر است که هر ساله در روز یکم ماه مه برگزار می‌شود.

کارگران نیرو و مولد حرکت چرخ اقتصادی یک کشور هستند که بازوان تولید اقتصادی را در دست دارند و هر کشوری که نیروی مولد بیشتری در عرصه اقتصادی داشته باشد ،از تولید اقتصادی بیشتر برخورد دار است .

کارگران از ارزشمند ترین طبقه و سودمندترین گروه جامعه به شمار می روند،چرخ عظیم جوامع بشری با دست توانای کارگران در حرکت و چرخش است،حیات یک ملت مرهون کار و کارگر است.

تا پیش از انقلاب صنعتی بیشتر نیروی کار،کشاورزان و دهقانان بودند که در زمین های بزرگ به صورت رعیت برای مالکان کار می کردند،اما انقلاب صنعتی در اروپا شکل کار را از سنتی تغییر داد و شکل تازه را به وجود آورد که تولید کارخانه بود.

رشد اقتصادی در سده ۱۹ موجب افزایش بهره وری و تولید شد و نیاز نیروی کار را افزایش داد و این نیاز موجب شد که کارگران با تشکیل سندیکای کارگری اقدام و نسبت به حق و حقوق خود از طریق این تریبون کنند.

آنها برای بهبود شرایط کار خود اقدام به خواسته هایی از جمله ،بهبود شرایط کار،افزایش دستمزد،قانون ساعت کار ،شرایط محیط کار ،امنیت شغلی ،از طریق سندیکای کردند و این اولین اقدام برای توسعه بهبود شرایط در محیط کار بود .

کارگران عامل رشد کشورند

کارگران با توانایی که در چرخه تولید کشور دارند از عوامل رشد و ترقی یک کشور به شمار می روند ،چرخ حرکت کارخانه ها به دست مردان توانمدی است که با دستان سیاه نان سفید زندگی خود را به منزل زندگی خود برده و برای توسعه کشور و آبادانی همیشه در تکاپو هستند تا کشور را از هر وابستگی رها کرده و نیاز تولید یک جامعه را با همراهی تولید کننده  به سر مقصد قافله برسانند.

خواسته های کارگران

امنیت شغلی و احیاء قرارداد دائم ،دستمزد شایسته تامین کننده نیازهای خانواده ،حمایت بخش بیمه ، پرداخت حقوق و معوقات در زمان مقرر، از مهمترین مطالبه و خواسته کارگران است و این نیاز به همت دولت و کارفرما و کارگر می تواند میسر باشد تا بتوان چرخ موازنه تولید و اقتصاد و همچنین تامین نیاز کارگر را سه جانبه حل کرد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۲/۱۳ – ۰۸:۱۰:۴۵ / خبر ۲۵۸۵/ کدخبر ۱۲۲۳۱ / د

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)