مبارزه با ۲ کانون ملخ در مهاباد آغاز شد

مهاباد/بالویز/کارشناس مسئول حفظ نباتات جهادکشاورزی مهاباد از آغاز مبارزه با ۲ کانون ملخ در منطقه بخش خلیفان و منگور شرقی این شهرستان خبر داد. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“تورج شمس برهان”با اشاره به مشاهده کانون ملخ در این شهرستان،اظهار داشت:در سال زراعی جاری به علت مساعد بودن شرایط آب وهوایی آفت ملخ در […]

مبارزه با 2 کانون ملخ در مهاباد آغاز شد

مهاباد/بالویز/کارشناس مسئول حفظ نباتات جهادکشاورزی مهاباد از آغاز مبارزه با ۲ کانون ملخ در منطقه بخش خلیفان و منگور شرقی این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“تورج شمس برهان”با اشاره به مشاهده کانون ملخ در این شهرستان،اظهار داشت:در سال زراعی جاری به علت مساعد بودن شرایط آب وهوایی آفت ملخ در برخی مناطق به حالت فعال درآمده که با تشکیل اکیپ‌های کانون یابی و کانون کوبی در اسرع وقت مبارزه با این آفت در شهرستان آغاز شده است.

 کارشناس مسئول حفظ نباتات جهادکشاورزی مهاباد،افزود:آفت ملخ در ۲ منطقه خلیفان و منگور شرقی مشاهده شده که کشاورزان مبارزه با این آفت را در مراتع و اراضی خود آغاز کرده اند.

“شمس برهان” تصریح کرد:کشاورزان در صورت مشاهده این آفت و به منظور جلوگیری از بروز خسارت در باغات و مزارع خود به مراکز جهادکشاورزی حومه شهرستان خود مراجعه کنند.

مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است؛ ۶۲ هزار هکتار از مزارع مهاباد در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۲/۰۶ -۱۰:۳۷:۴۵/ خبر ۲۵۶۶ / کد خبر ۱۲۱۵۲ / د

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)