بیماران قرنطینه کرونایی فراموش شده گان شبکه بهداشت و درمان مهاباد

مهاباد/بالویز/ شیوع بیماری کرونا موجب شده یک سری افراد که تست آنها مثبت اعلام شده است در منزل در قرنطینه خانگی زمان بیماری را سپری کنند. به قلم مدیر مسئول:رحیم بایزیدی به گزارش سرویس نقد،پایگاه خبری بالویز،یکی از راههای پیشگیری و جلوگیری از انتقال بیماری کرونا ویروس وجود قرنطینه بیماران مبتلا در منزل است و […]

بیماران قرنطینه کرونایی فراموش شده گان شبکه بهداشت و درمان مهاباد

مهاباد/بالویز/ شیوع بیماری کرونا موجب شده یک سری افراد که تست آنها مثبت اعلام شده است در منزل در قرنطینه خانگی زمان بیماری را سپری کنند.

به قلم مدیر مسئول:رحیم بایزیدی

به گزارش سرویس نقد،پایگاه خبری بالویز،یکی از راههای پیشگیری و جلوگیری از انتقال بیماری کرونا ویروس وجود قرنطینه بیماران مبتلا در منزل است و این شرایط باید تا زمان بهبودی و رفع این بیماری انجام شود.

مرکز ۱۶ ساعته تست کرونا ویروس مهاباد

مرکز ۱۶ساعته تست کرونا ویروس مهاباد در ضلع جنوب غربی این شهرستان در منطقه باغ شایگان واقع شده است،با توجه به موضوع و اهمیت در طی بازدید میدانی از این مرکز و انجام تست نیاز است مدیران شبکه بهداشت و درمان مواردی که خود هر روز به عنوان روتین به شهروندان توصیه می کنند در این مرکز رعایت کنند.

دیوار فنس کشی شده و ورودی شن ریزی شده که افرادی اعم از جوان،پیر، مسن، در این چهار دیواری محسور شده در انتظار نوبت تست در بیرون از ساختمان در گوشه و کنار در انتظار به سر می برند.

فاصله دکتر با بیمار در اتاق پزشک نزدیک به ۵ متر است و این سوالات که در طول ۱۵ ماه زیاد تکرار شده است پرسیده می شود،مهمترین سوالی که مد نظر است آیا زن باردارو شخص مسنی در منزل با شما زندگی می کند؟ هنوز سوال تمام نشده است که اس مسی به این عنوان لطفا” در صورت رضایت از خدمات دکتر فلانی اعداد زیر ارسال گردد (وزارت بهداشت).و این درحالی است که هنوز هیچ اقدامی در راستای تست و اقدامات بعدی صورت نگرفته است.

پس از اتمام سوالات توسط پزشک مربوطه به قسمت پذیرش جهت صدوربرگه ودستورات بعدی ارجاع داده می شوید که مجددا سوالات از مراجعه کننده پرسیده می شود وبا در دست داشتن برگه به قسمت تست مراجعه و اقدامات بعدی صورت می گیرد با انجام اقدامات انجام شده، تست دهنده باید منتظر جواب از طرف مرکز بهداشت به مدت سه روز باشد.

صندلی های که مراجعه کنندگان در این مرکز بر روی آن می نشینند بدون کاوراست واین می تواند خطر مبتلایان به این بیماری را افزایش دهد شاید افرادی که به این مرکز مراجعه می کنند خود ناقل این بیماری و از مبتلایان نباشند اما افرادی که ناقل این بیماری هستند به دلیل نشستن بر روی این صندلی ها موجب انتقال ویروس به دیگران باشند پس باید از این مطلب ساده ،راحت تر گذشت و با حضور هر نفرنسبت به ضدعفونی کردن صندلی و یا استفاده از کاور یک بار مصرف اقدام کرد.

همچنین جواب تست به مدت سه روز موجب می شود فرد تست دهنده که حاوی این بیماری است به راحتی در بین شهروندان در رفت و آمد باشد و این خود موجب ایجاد ابتلایان را افزایش دهد.

حضور بعضی از افراد به مرکز در خصوص اینکه تست انجام شده مرکز ۱۶ ساعته با تستی که در بیرون از مرکز گرفته شده است تناقض دارد موجب بدبینی شهروندان با این مرکز شده است.

 

تماسی که شبکه بهداشت می گیرد،جواب تست شما مثبت است  و رها کردن بیمار

 

شبکه بهداشت و درمان با توجه به رسالتی که در این مقطع زمانی دارد اطلاع رسانی و آگاه بخشی به قشر بیماران مبتلا به کرونا است و این رسالت باید در زمان قرنطینه خانگی بیماران با تدابیر و همچنین دلسوزانه و بهتر از قبل صورت گیرد، اما قضیه برعکس و دور از هر نوع مسئولیت پذیری است،رها کردن بیمار در دوران قرنطینه بزرگترین آفت برای افزایش شیوع بیماری است که متاسفانه شبکه بهداشت و درمان مهاباد در این راستا با یک تماس استرس آور بیمار را در درون خانه با اهالی منزل به فراموشی می سپارد بدون اینکه هیچ نظارتی و توصیه ای  بر آن داشته باشد.

یکی از مراکز مهم شبکه بهداشت و درمان ، پایگاه های مراکزبهداشتی در هر منطقه است ،در چنین بحران هایی وجود این مراکز می توانند به عنوان یکی از بازوان کنترل و مدیریت به شمار روند ،این مراکز می توانند به عنوان پل ارتباطی بین بیمار قرنطینه و شبکه بهداشت باشد زیرا اهمیت دادن به پروسه قرنطینه و نظارت بر بیمارمی تواند موجب کاهش و کنترل بیماری کرونا و نوع ایجاد بستر روانی و آرامش در بین خانواده های قرنطینه باشد.

(ر-ب)یکی از بیماران کرونایی قرنطینه در منزل طی مصاحبه ای که با سایت خبری بالویز داشت،گفت:مدت ۸ روز است که در قرنطینه خانگی به سر می برم تنها تماس شبکه بهداشت و درمان مهاباد،این بوده است که تست جواب شما مثبت بوده است و باید از منزل خارج نشوید، بعد از این دیگر تماسی صورت نگرفته است،در حالی که نیاز است هرروز از طریق شبکه بهداشت و درمان از وضعیت موجود من و اقداماتی که باید انجام دهم تماس گرفته شود،توصیه و روند بیماری و اقداماتی که باید انجام دهم به من سفارش شود،اکیپ بازرسی برای نمونه برداری به منزل اعزام شود،به ساکنین مجتمع اطلاع رسانی شودکه نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی به دلیل بیمار اقداماتی صورت گیرد.

این بیمار افزود:هر روز برای خرید مایحتاج روزانه باید نسبت به خرید به داخل شهر رفته و نسبت به تهیه احتیاجات روزانه با مردم ارتباط برقرار کنم ،اگرچه همه موارد را رعایت می کنم ولی به هر حال حاوی بیماری هستم .

وی همچنین تصریح کرد:تا به حال چهار دفعه به دکتر مراجعه کرده و هر نوبت چندین آمپول و چندین سرم تزریق کرده ام و به طوری که حتی پرستار به منزل مراجعه کرده و اقدامات سرم تراپی را در منزل انجام داده است.

کم کاری شبکه بهداشت و درمان مهاباد و مدیریت بحران درمان این شهرستان موجب شده که تمام اعضای خانواده ام مبتلا به این ویروس در منزل در گوشه و کنار در حال تلف شدن باشند حال می خواهند با این شیوه موج چهارم را در شهرستان کنترل کنند.

(ر-ب)اذعان کرد: به عنوان یکی از کارکنان دولت جهت دریافت برگ مرخصی یکی از اعضای خانواده را جهت دریافت برگه مرخص به شبکه بهداشت و درمان فرستادم که بعد از یک ساعت برگه را در یک پاکت نامه تحویل مراجعه کننده داده است و حال این سوال پیش می آید که این چه قرنطینه ای است که تمام اقدامات باید توسط بیماری صورت گیرد؟

به گزارش سایت خبری بالویز،شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد بعد از ۱۵ ماه و طی کردن ۴ موج کرونایی هنوز نتوانسته است به شیوه های نوین و ابتکاری در جهت سلامت شهروندان دست پیدا کند مدیریت بحران درمانی شهرستان منوط به آمار مبتلایان و نمودار است و این درحالی است که با تدابیر و مسئولیت پذیری و همچنین استفاده از مراکز و پایگاه های بهداشتی در منطقه های و آموزش کارکنان و اجبار کردن آنها جهت تماس با بیماران کرونایی قرنطینه شده در منزل ،نظارت و سرکشی و جلوگیری از بیرون آمدن بیماران،ارسال پیام به صورت روزانه و در اختیار گذاشت بسته های معیشتی توسط خود مراکز بهداشتی مناطق به خانواده های گرفتار به این بیماری و همچنین بستر مناسب از امکانات درمانی اقدام کند و استفاده از اتوماسیون اداری جهت ارسال برگ مرخصی بیماران کرونایی به ادارات تابعه برای کارمندان شاغل می تواند از حضور افراد بیمار در مراکز جلوگیری کرد.

شیوه های نوین و ابتکاری نیاز به هزینه نیست ،آنچه مهم به نظر می رسد هدف تمامی شهروندان و مسئولین کاهش و مبارزه با این بیماری است و این زمانی اتفاق می افتد که هر کدام در جایگاه خود به تعهدات خود پایبند بوده و یا اینکه مدیریت یک بحران پیش آمده را به خوبی درک و پل ارتباطی خوبی برای شهروندان باشیم .

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۲/۰۶ – ۰۸:۰۵:۱۲/ خبر ۲۵۶۵/ کد خبر ۱۲۱۴۹ / د 

 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)