نحوه مراجعه بیماران به مطب های پزشکی و مراکز درمانی مهاباد اعلام شد

مهاباد/بالویز/ مسئولین شهرستان مهاباد در پیامی نحوه مراجعه بیماران به مطب های پزشکی ومراکز درمانی این شهرستان را اعلام کردند. به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز“معاونت استاندار و فرماندار ویژه و رئیس ستاد مقابله با کرونا ، ریاست شبکه بهداشت و درمان ، ریاست سازمان نظام پزشکی مهاباد در اطلاعیه ای نحوه مراجعه بیماران به […]

نحوه مراجعه بیماران به مطب های پزشکی و مراکز درمانی مهاباد اعلام شد

مهاباد/بالویز/ مسئولین شهرستان مهاباد در پیامی نحوه مراجعه بیماران به مطب های پزشکی ومراکز درمانی این شهرستان را اعلام کردند.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز“معاونت استاندار و فرماندار ویژه و رئیس ستاد مقابله با کرونا ، ریاست شبکه بهداشت و درمان ، ریاست سازمان نظام پزشکی مهاباد در اطلاعیه ای نحوه مراجعه بیماران به مطب های پزشکی را تشریح نمودند.

متن پیام بدین شرح می باشد :

مردم شریف و فهیم مهاباد و روستاهای تابعه

همچنانکه مستحضرید از یک سال و نیم گذشته بیماری کوید ۱۹ (کرونا) بصورت همه گیری باعث ابتلاء صدها میلیون نفر و فوت بیش از یک میلیون نفر در جهان شده است و کشور ما و مخصوصا شهرستان مهاباد وارد موج چهارم این بیماری شده و روزانه شاهد ابتلاء و از دست دادن دوستان و نزدیکان در اطراف خود هستیم و هجوم این ویروس با جهش های متنوع در اثر بی احتیاطی و رعایت نکردن دستورالعمل ها هرروزگسترده تر خواهد شد.

ضمن درخواست از شما همشهریان عزیز در پرهیز از دورهمی های خانوادگی – حضور در مجالس ترحیم و مراسم عروسی و رعایت کامل دستورالعمل ها از قبیل استفاده از ماسک رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت فردی در ارتباط با حضور شما عزیزان در مراکز درمانی که میتواند درصورت رعایت نکردن مکان مناسبی برای چرخش ویروس و شیوع بیشتر بیماری باشد ذکر نکات ذیل ضروری بنظر میرسد:

سعی شود در وضعیت فعلی فقط برای درمان بیماری های حاد و اورژانس به این مراکز مراجعه شود. و از پرداختن به درمان های زیبایی جدا خودداری گردد.
قبل از حضور در مراکز درمانی حتما به وسلیه تماس تلفنی نسبت به اخذ نوبت اقدام فرمائید .
در صورت مراجعه به این مراکز از تجمع خود داری فرمائید و سعی گردد تا قبل از نوبت حضور در اتاق معاینه یا تصویر برداری و آزمایش در اطراف و بیرون از این مرکز و در هوایی آزاد منتظر بمانید .
از مراجعه به مراکز تصویر برداری و آزمایشگاه ها بدون تجویز پزشک جهت انجام چکاپ خود داری فرمائید .
در صورت نیاز به تجدید نسخه حتی الامکان در زمان هایی مراجعه کنید که در این مرکز ازدحام نباشد.
از همراهی بیماران در هنگام حضور در این مکان ها در حد امکان خود داری نمائید و در صورت نیاز به همراه یک نفر در خارج از ساختمان پزشکان حضور داشته باشد .
مادران حامله برای تعیین جنسیت جنین حداقل در یک ماه آینده مراجعه نفرمایند .
هنگام مراجعه به داروخانه ها ، آزمایشگاهها و رادیولوژی ها بعد از تحویل نسخه در خارج از داروخانه منتظر بمانند .

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۲/۰۴ – ۰۸:۰۵:۴۵ / خبر ۲۵۵۹ / کد خبر ۱۲۱۲۹/ ش