آمار فوتی های کرونا در مهاباد به بیش از ۳۵۰ نفر رسید

مهاباد/بالویز/رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی ،گفت:با فوت ۲ بیمار دیگر در شهرستان مهاباد آمار فوتی‌های کرونا ویروس به ۳۵۳ نفر رسید. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“جواد آقازاده”با اعلام این خبر اظهار داشت:در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ مورد فوت بر اثر کرونا ویروس در استان ثبت شد که با احتساب این فوتی […]

آمار فوتی های کرونا در مهاباد به بیش از 350 نفر رسید

مهاباد/بالویز/رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی ،گفت:با فوت ۲ بیمار دیگر در شهرستان مهاباد آمار فوتی‌های کرونا ویروس به ۳۵۳ نفر رسید.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“جواد آقازاده”با اعلام این خبر اظهار داشت:در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ مورد فوت بر اثر کرونا ویروس در استان ثبت شد که با احتساب این فوتی ‌ها مجموع جان باختگان این ویروس به ۴ هزار و ۱۹ نفر افزایش پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود:در همین مدت نیز یک هزار و ۱۳۴ بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی و از این تعداد ۲۵۸ تن در مراکز درمانی بستری شدند. 

“جواد آقازاده”تصریح کرد:تعداد بستری ‌شدگان در آی‌ سی ‌یو نیز ۲۶۳ نفر بوده که از این تعداد، ۵۶ نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی با اشاره به انتشار ویروس جهش یافته کرونا در استان، موسوم به کرونای انگلیسی گفت: میزان سرایت پذیری و قدرت انتشار بالا و ایجاد عوارض شدید بیماری در رده‌های سنی پایین‌تر از جمله علائم نوع جهش یافته کرونا ویروس است. 

آقازاده ادامه داد: رعایت نکات بهداشتی همچون استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات در ریشه کن کردن این بیماری نقش موثری دارد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۲/۰۲- ۱۰:۲۵:۴۵ / خبر ۲۵۵۴ / کد خبر ۱۲۱۱۰/ پ