آنچه زیر لایه برگه تردد مخفی است

مهاباد/بالویز/مجوزی که مردم برای تردد بین شهری در زمان محدودیت های کرونایی از فرمانداری اخذ می کنند،برگه تردد می گویند. به قلم رحیم بایزیدی:مدیر مسئول به گزارش سرویس نقد،پایگاه خبری بالویز،محدودیت های کرونایی یکی از عامل های بازدارنده،در جهت کاهش و پیشگیری از بیماری کرونا است ولی در میان این محدودیت ها همیشه مواردی وجود […]

آنچه زیر لایه برگه تردد مخفی است

مهاباد/بالویز/مجوزی که مردم برای تردد بین شهری در زمان محدودیت های کرونایی از فرمانداری اخذ می کنند،برگه تردد می گویند.

به قلم رحیم بایزیدی:مدیر مسئول

به گزارش سرویس نقد،پایگاه خبری بالویز،محدودیت های کرونایی یکی از عامل های بازدارنده،در جهت کاهش و پیشگیری از بیماری کرونا است ولی در میان این محدودیت ها همیشه مواردی وجود دارد که به عنوان کمک در امر تسهیل و خدمات به مردم به عنوان یک بند یا تبصره در بین محدودیت ها جا باز می کند.

در یک بازدید میدانی از محل صدور برگه تردد شهرستان بنا به اهمیت موضوع و توجه به این امر مهم ،اخذ مجوز، و تردد بین شهری شهروندان دارای نکات تاملی بود.

حضور فیزیکی در محل خود نشان از رعایت نکردن و سرپیچی از مقررات و عدم اجرای دستور العمل های بهداشتی در چنین موقعیت زمانی است زیرا تمامی اهداف ستاد مبارزه با بیماری کرونا آن هم در چنین بحرانی عدم حضور و جلوگیری حضور شهروندان است و این می تواند یکی از عامل انتشار بیماری به شمار رود.

با توجه به قرن تکنولوژی و دسترسی آزاد جامعه به دنیای رسانه ای و مجازی چگونه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان بعداز ۱۵ ماه از شیوع بیماری کرونا جهت راه اندازی یک سایت برای چنین مواقعی اقدام نکرده است، طراحی و راه اندازی سایت می تواند از استهلاک مواد مصرفی از جمله کاغذ و حفظ سلامت نیروی انسانی و جعل مدارک جلوگیری کند،روشهای سنتی امروزه جوابگوی نیازهای جامعه بشری نیست.

توقعات بعضی از شهروندان در زمان صدور برگه تردد جالب و شنیدنی است ،به عنوان مثال تعداد روز هایی که برای تردد نیاز دارند را اعلام می کنند به عنوان مثال ۱۰ روز ،۱۵ روز و حتی زیادتر …با اینکه حداکثر تردد ۷ روز در نامه قید شده است ولی همچنان اصرار بر افزایش روزهای تردد دارند این نشان می دهد که ستاد مبارزه با کرونا جهت آشنایی بیشتر و همچنین تفهیم شهروندان دراین خصوص اطلاع رسانی لازمه را از طریق رسانه ها انجام نداده است .

در محل صدور برگه تردد شهرستان بیشترین حضور مردم جهت اخذ مجوز تردد موارد پزشکی،اعم از عمل جراحی ،معاینه پزشکی،بستری،حضور در دادگاه ، کارهای امور اداری ضروری ، مشاهده شد و در یک نگاه می توان به عنوان اولیت های درجه اول به حساب آید.

اما مواردی همچون،حمل مسافر توسط آژانس های تاکسی تلفنی ، حضور در مجلس ترحیم ،عیادت بیمار در شهرستان های دیگر،کارهای روزمره عادی نمی توان به عنوان اولویت ثانویه و اخذ مجوز به شمار روند چون در هر دو حالت (درجه اول و ثانویه) مگر در موارد خاص نیاز به خروج وسیله نقلیه از شهرستان نیست و استفاده از وسیله نقلیه عمومی می تواند بهترین راهکار برای حضور اشخاص جهت انجام امورات روزمرگی خود باشد که در این مورد از حضور مردم در محل اخذ برگه تردد نیز کاسته می شود.

با اینکه شهروندان جهت تردد بین شهری اقدام به اخد برگه تردد کرده بودند اما با دردست داشتن جریمه خودرو از ۵۰۰هزارتومان تا ۱ میلیون تومان و مراجعه مجدد به محل،موجب ازدحام و دوباره کاری برای عوامل اجرایی و دستگاه های زی ربط است در چنین مواردی با راه اندازی و طراحی سایت صاحب خودرو با مراجعه به سایت و ثبت شماره خودرو جهت اصلاح می توانست اقدام کند.

اخذ مجوز برای استان های دور کشور همچون خراسان،خوزستان،شمال،کرمانشاه و… به دلیل کم بودن ایام مجوز، جریمه خودروهایی با پلاک شهرهای دیگر که خود ساکن مهاباد هستند،ارائه گواهی از محل حضور در شهرستان دیگر جهت تایید اصلاح و حذف جریمه،نبود حائل نایلون برای کارکنان محل صدور برگ تردد شهرستان،عدم استفاده از ماسک توسط بعضی از شهروندان،نبود محلول ضدعفونی از مشکلات اساسی به شمار می روند.

قطعا”هدف اساسی ستاد ملی کرونا در شهرستان قطع زنجیره کرونا پیشگیری و کاهش این بیماری است و هر حرکت مثبت و تصمیم کارشناسی شده موجب بار روانی و آرامش خاطر شهروندان است اما توصیه و هشدار نباید فقط در راستای کلی نگری ما به دنیای دیگران باشد، تغییر در شرایط زندگی و محیط پیرامون ما و ایجاد آرامش مردم در گام نخست نیازمند تغییر و رفع مشکلات در درون و تصمیمات ماست.پس نیاز است برای تصمیمات جدید با زمان که در آن زندگی می کنیم پذیرای نگرش ها و ایده های جدید باشیم ،اگرچه زحمات هیچ وقت و در هیچ مقطعی از زمان فراموش نمی شوند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۱/۳۰-۰۸:۰۳:۵۲/ خبر ۲۵۴۴ / کد خبر ۱۲۰۶۸ / د