نجات یک جفت اردک سر سفید در تالاب کانی برازان مهاباد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: محیط بانان یک جفت گونه در خطر انقراض اردک سرسفید را در تالاب کانی برازان نجات دادند. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“سخنور”  از نجات یک جفت اردک سرسفید (نر وماده) مریض و نیمه جان توسط یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان و همکاران قرق بان مستقر […]

نجات یک جفت اردک سر سفید در تالاب کانی برازان مهاباد

مهاباد/بالویز/رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: محیط بانان یک جفت گونه در خطر انقراض اردک سرسفید را در تالاب کانی برازان نجات دادند.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“سخنور”  از نجات یک جفت اردک سرسفید (نر وماده) مریض و نیمه جان توسط یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان و همکاران قرق بان مستقر در تالاب کانی برازان خبر داد و اظهار کرد:این جفت اردک بعد از مداوا و تیمار در طبیعت تالاب بین ا لمللی کانی برازان که زیستگاه این گونه درخطر انقراض است رهاسازی خواهند شد.

او افزود:اردک سرسفید نام علمی:Oxyura leucocephala گونه‌ای اردک شق دم کوچک و مهاجر است که از سوی اتحادیه بین المللی حفاظت از محیط زیست در فهرست گونه‌های در خطر انقراض قرار گرفته است.

“سخنور” تصریح کرد:این پرنده بر طبق توافقنامه حفاظت از پرندگان آبی مهاجر آفریقا و اوراسیا، جزو گونه‌های در خطر انقراض به شمار می‌رود.

اردک سرسفید حدودا ۴۶ سانتی متر طول داشته و دمی دراز و شق دارد. از نظر ظاهری دو جنس با یکدیگر تفاوت دارند و پرنده نر بالغ دارای بدنی قرمز و خاکستری، کله‌ای بزرگ و سفید، گردن و تارکی سیاه و نوکی آبی رنگ است. در مقابل، اردک سرسفید ماده بالغ دارای بدنی قهوه‌ای خاکستری، صورتی سفید و منقاری تیره رنگ بوده و بر روی گونه اش نیز خطی نوار مانند کشیده شده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۱/۲۸ – ۱۵:۲۱:۴۶ / خبر ۲۵۴۰ / کد خبر ۱۲۰۵۲ / ش