سم پاشی بی رویه را جدی بگیرید

مهاباد/بالویز/کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مهاباد،در خصوص سم پاشی‌های بی رویه و تاثیر مخرب آن بر خاک، آب و محصولات کشاورزی هشدار داد. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“شمس برهان” گفت:زمان آماده سازی اراضی کشاورزی و باغی به طور نسبی از اواخر اسفند آغاز می‌شود و با رسیدن نیمه فروردین ، اغلب کشاورزان […]

سم پاشی بی رویه را جدی بگیرید

مهاباد/بالویز/کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مهاباد،در خصوص سم پاشی‌های بی رویه و تاثیر مخرب آن بر خاک، آب و محصولات کشاورزی هشدار داد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“شمس برهان” گفت:زمان آماده سازی اراضی کشاورزی و باغی به طور نسبی از اواخر اسفند آغاز می‌شود و با رسیدن نیمه فروردین ، اغلب کشاورزان و باغداران ، آماده شروع رسمی فعالیت‌های کشاورزی هستند.

وی افزود:موضوع استفاده از سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی، امری است که فعالان این بخش به منظور افزایش تولید در واحد سطح، نسبت به آن اقدام می‌کنند، اما باید توجه داشت که استفاده بی رویه از سموم شیمیایی و یا کود‌های تقلبی، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

هدف از سمپاشی ازبین بردن همه حشرات نیست و روش شیمیایی خصوصا سمپاشی غیر اصولی و بی رویه ، آخرین، مضرترین و آسانترین روش مبارزه با آفات است .

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۱/۲۵ – ۱۸:۰۵:۱۰ / خبر ۲۵۳۴ / کد خبر ۱۲۰۳۱ / چ