یک تخته گلیم ۵۰ ساله به موزه مهاباد اهداء شد

مهاباد/بالویز/سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد،گفت:یک تخته گلیم ۵۰ ساله قدیمی از طرف یک شهرونده به موزه مردم شناسی مهاباد اهداء شد. به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز“ناصر صدفی” با اعلام این خبر افزود:یک گلیم قدیمی ۵۰ ساله دست بافت که توسط یک بانوی هنرمند بافته شده بود توسط فرزند وی به […]

یک تخته گلیم 50 ساله به موزه مهاباد اهداء شد

مهاباد/بالویز/سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد،گفت:یک تخته گلیم ۵۰ ساله قدیمی از طرف یک شهرونده به موزه مردم شناسی مهاباد اهداء شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز“ناصر صدفی” با اعلام این خبر افزود:یک گلیم قدیمی ۵۰ ساله دست بافت که توسط یک بانوی هنرمند بافته شده بود توسط فرزند وی به موزه مردم شناسی مهاباد اهداء شد.

رئیس میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی مهاباد اظهار داشت:موزه مردم شناسی مهاباد پذیرای اهداء اشیاء قدیمی توسط شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه هر نوع اهداء به نام خود اهداء کننده در موزه به معرض نمایش گذاشته می شود،تصریح کرد:موزه مردم شناسی مهاباد گنجینه ای از اشیاء تاریخی ،آداب و رسوم و فرهنگ پیشینیان را در خود جای داده است.

“صدفی”افزود: ۸۵ درصد از اشیای تاریخی این موزه را مردم  شهرستان به این مکان اهدا کرده اند .

حمام میرزا رسول یکی از اماکن تاریخی مهاباد است که پس از مرمت و بازسازی توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌ غربی به موزه مردم‌شناسی تبدیل شده است؛این بنای زیبا که قدمت آن به اواخر دوره صفویه برمی‌گردد توسط شخصی به نام میزرا رسول ساخته شده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۱/۲۶ – ۰۸:۱۲:۵۴ / خبر ۲۵۳۱ / کد خبر ۱۲۰۱۹ / پ

 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)