خاطیان کرونا در مهاباد اعمال قانون می شوند

مهاباد/بالویز/دادستان مهاباد،گفت:با کسانی که موجب تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی جامعه می شوند برخورد خواهد شد. به گزارش سرویس اجتماعی،سایت خبری بالویز“مهراب پوراکبر” اظهار داشت:تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی جرم تلقی می شود و در قانون برای متخلفان مجازات پیش بینی شده است. “مهراب پور اکبر”دادستان مهاباد،افزود:در شرایط فعلی که بهداشت عمومی از […]

خاطیان کرونا در مهاباد اعمال قانون می شوند

مهاباد/بالویز/دادستان مهاباد،گفت:با کسانی که موجب تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی جامعه می شوند برخورد خواهد شد.

به گزارش سرویس اجتماعی،سایت خبری بالویز“مهراب پوراکبر” اظهار داشت:تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی جرم تلقی می شود و در قانون برای متخلفان مجازات پیش بینی شده است.

“مهراب پور اکبر”دادستان مهاباد،افزود:در شرایط فعلی که بهداشت عمومی از هر حیث با اهمیت است مورد تهدید قرار گیرد و در این رابطه با گزارشات مردمی و دستگاه های ذیربط و به هر نحوی احراز و ثابت گردد که تخلف و تعرضی صورت گرفته است آن وقت دستگاه قضایی با ورود به مسئله پرونده تشکیل داده و طبق قانون با متخلفان برخورد می کند.

دادستان مهاباد،تصریح کرد:در زمینه مبارزه با کرونا ستاد ملی مبارزه وظایف هر ارگان را مشخص کرده است که با توجه به اهمیت موضوع و رنگبندی قرمز گروه های ۲،۳،۴ بر اساس دستور العمل وزارت بهداشت به مدت دو هفته تعطیل شود.

او با اشاره به اینکه جهت جلوگیری از هر نوع هنجار شنکی،که موجب تهدید سلامت عمومی شهروندان می شود،گفت:اگر کسی از قانون مصوبات پروتکل های بهداشتی کرونایی سرپیچی کند با وی برخورد و اعمال قانون خواهد شد.

“مهراب پور اکبر” اشاره کرد:تا زمان تهیه واکسن ، شهروندان باید وضعیت را در هر حالتی قرمز تلقی کنند و با فرهنگ سازی از جمله استفاده از ماسک،رعایت پروتکل های بهداشتی،عدم حضور در اماکن عمومی،اجتناب از سفرهای غیر ضروری همراه و همیار کادر درمانی باشند .

وی حمایت دستگاه قضا درجهت اجرا و همیاری با ستاد مبارزه با کرونای شهرستان را اعلام کرد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۱/۲۰ – ۱۳:۰۰:۵۵ / خبر ۲۵۱۲ / کدخبر ۱۱۹۳۲/ ج