ثبت ۹ اثر غیر منقول ایلام در فهرست آثار ملی کشور

مهاباد/بالویز/مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام عنوان کرد:۹ اثر غیرمنقول استان ایلام در فهرست آثار ملی کشور در طول سال ۹۹ به ثبت رسید. به گزارش سرویس تاریخی فرهنگی،پایگاه خبری بالویز“عبدالملک شنبه‌زاده ” با اعلام این خبر افزود:برای حفظ میراث غیرمنقول استان با تلاش‌های انجام شده در سال ۹۹ تعداد ۹ اثر در فهرست آثار […]

ثبت ۹ اثر غیرمنقول ایلام در فهرست آثار ملی کشور

مهاباد/بالویز/مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام عنوان کرد:۹ اثر غیرمنقول استان ایلام در فهرست آثار ملی کشور در طول سال ۹۹ به ثبت رسید.

به گزارش سرویس تاریخی فرهنگی،پایگاه خبری بالویز“عبدالملک شنبه‌زاده ” با اعلام این خبر افزود:برای حفظ میراث غیرمنقول استان با تلاش‌های انجام شده در سال ۹۹ تعداد ۹ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید، با ثبت این آثار، تعداد آثار ثبت شده استان به ۲۳ اثر رسیده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد:این ۹ اثر غیرمنقول شامل دو عدد گچ‌بری اسب بالدار منفرد و یک گچ‌بری اسب‌های بالدار کشف شده در محوطه جهانگیر ایوان، یک گچ‌بری با نقش گیاهی کشف شده در محوطه باستانی دره ‌شهر، ظرف سفالی سه پایه، ظرف سفالی دهانه باز دسته‌دار، سفالینه کوچک منقوش و ظرف سفالی دو دسته سه پایه کشف شده در گورستان چم ‌پاپی و سنگ قبر تاریخی کشف شده در گورستان سیاه خانی است که در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده‌اند.

او تصریح کرد:ثبت آثار منقول و غیرمنقول، طبیعی و ناملموس در فهرست آثار ملی موجب حفاظت بیشتر، تخصیص اعتبار برای حفاظت، مرمت، بازسازی و نگهداری بهتر آثار است. 

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۱/۱۸ – ۱۰:۲۸:۳۰ / خبر ۲۵۰۶ / کد خبر ۱۱۸۹۹ / چ

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)